loop niet meer en heb geen idee wat k nog kan doen?

warface

Well-Known Member
het is weer zover,
scooter deed het niet meer dus ben eens gaan kijken....
ik heb
-de carb. schoon gemaakt
- kwam er8er dat er ook een paar vegen op de zuiger zaten, dus nieuwe zuiger erin gezet.
-andere bougie
totnutoe allemaal zonder resultaat!!!

de boegie word nat dus er komt benzine bij...
wat kan het nog zijn en wat kan ik nog controleren???

graag snelle hulp... het is nogal koud buiten en het begint net te sneeuwen:S


alvast bedankt
Warface
 
Advertisement - register to remove this

nou , het zit zo , als de bougie nat word en hij vonkt moet ie het doen , dus of hij vonkt niet in de cilinder of hij krijgt geen benzine , benzine krijgt ie zeg je dus hij vonkt niet.

de oorzaak kan zijn dat de scooter gewoon verzopen is , wat je kunt proberen is een nieuwe bougie erin en volgas trappen zonder choke. dan heb je kans dat ie aanslaat , als ie dan aanslaat moet je volgas blijven geven en blijft ie dan lopen moet je zorgen dat je direct weg kan rijden (schoonrijden zegmaar)
 
nafte???

- de bougie is een beetje nat, niet kletsnat ofzo....
- zou het kunnen dat hij niet genoeg vonkt en dat het dus aan de ontsteking ligt??? ( en hoe zou i dat kunnen controleren)
 
jips, toen ik naar de training wilde gaan starte hij ineens niet meer.
de laatste rit heb ik er niet zelf op gereden maar uis een vriend van em ff benzine gaan halen, maar volgens hem deed hij het normaal.
 
dennisbots said:
misschien je vacuum niet goe zitten? (weet niet wat voor scoot het is)
heb ik ook gehad dan kan je bougie lichtjes nat worden maar hij slaat er niet op aan.

het gaat om een derbi gp1 (piaggio LC blok)
volgens mij zit de vacuum gewoon goed, ik ga het ff controleren en k ga eens wat benzine in de cylinder gooien!
 
nou, benzine krijgt ie, en als k de bougie eruit haal om te controleren of ie vonkt, dan vonkt ie gewoon......
zou het kunnen dat het de ontsteking is, dat hij niet 100% meer vonkt ofzo
wat zou het ander kunnen zijn.
en hoe zou ik de ontsteking kunnen testen??? (is dit door te meten oid?)
 
warface said:
nou, benzine krijgt ie, en als k de bougie eruit haal om te controleren of ie vonkt, dan vonkt ie gewoon......
zou het kunnen dat het de ontsteking is, dat hij niet 100% meer vonkt ofzo
wat zou het ander kunnen zijn.
en hoe zou ik de ontsteking kunnen testen??? (is dit door te meten oid?)
anyone??

Hoe kan ik controleren of m`n ontsteking nog goed is???
 
Last edited:
Back
Top