Hallo iedereen,
Ik ben nieuw hier, en ook nieuw in het gebied met motoren, ik wil alleen lekker crossen haha.
Ik heb zo'n 2 jaar geleden een 250cc pitbike gekocht, met een zongshen lucht gekoeld blok.
Hier een foto:
Heb er even mee gereden en toen deed ie het niet meer, heb toen met wat vrienden het blok uit elkaar gehaald.
Vervolgends weer in elkaar gezet en kregen hem nooit meer aan de praat.
Om van al het gezeik af te zijn heb ik vorig jaar maar een werkend blok gekocht en die vervangen met het oude blok.
Het is nu een leuk projectje geworden, want het is een loncin watergekoeld blok en heb een radiateur setje op het frame moeten monteren.
Hier een foto:
Heb er een ali carburateur opzitten, het is een PZ30 namaak, met een 38 stationair sproeier en een hoofdsproeier 100.
De benzineschoef 2 draaien open en stationair schoef 1.5 draaien open (op het internet gelezen).
Nu zit ik met het probleem dat ik niet weet hoe ik de carburateur goed moet afstellen.
Op internet staat dat je pas af moet stellen als de motor warm is, alleen bij mij loopt ie niet goed stationair.
Hij loopt even stationair, alleen als ik na een tijdje de choke helemaal open zet slaat hij af, de cilinder en uitlaat worden wel heel snel warm,
en laatst hoorde ik een sissend geluid bij de uitlaatpoort, heb het vandaag gefilmt alleen was dat deze keer niet het geval, en er komt water/vocht uit de uitlaat, is dit normaal?
Hier het filmpje:
Ik vraag mij nu af heb ik wel de juiste sproeiers, en hoe moet ik het aanpakken qwa afstellen van de stationair en benzineschoef zodat ie normaal stationair loopt en ik eindelijk eens een testritje kan gaan maken.
Ik ben heel erg benieuwd!
Groetjes, BamiCrosser