Locatie relais startmotor

Robbinm

Well-Known Member
Vandaag ben ik begonnen met het aanleggen van m'n alarm (Cyclone C-11) op m'n GIlera DNA RST. Tot nu gaat het redelijk voorspoedig, de knipperlichten werken, het ding praat en het bliepertje werkt ook al.

Nu heb ik twee problemen. De eerste:
Er zit een functie op voor op afstand starten. Hiervoor komt er een speciale plusdraad uit het alarm (blauw), die moet ik aansluiten op de startmotor, of op de voeding van het relais van de startmotor denk ik zo.

Alleen, ik kan de locatie van dat relais niet bepalen. Ik heb geprobeerd om te horen waar hij zit (klikken bij electrisch starten) maar doordat de motor dan logischerwijs aanslaat, hoor ik dat niet. Waar zit dat relais?

En het tweede probleem:
Ik moet een bruine draad aansluiten vanaf het alarm op de geschakelde plus na het contactslot. Waar kan ik deze het beste aftappen? Ik voel er weinig voor om mijn contactslot uit elkaar te slopen. Welke kleur heeft de geschakelde plus draad na het contactslot? Volgens de handleiding van het alarm is de geschakelde plus de ACC Output.

Is er iemand zo vrij om zijn DNA handleiding even te scannen op de bladzijde van het electrisch schema? De enige dingen die ik kan vinden op internet zijn van zulke slechte kwaliteit dat ik ze niet kan aflezen (kleurcoderingen van de draden) als iemand deze zou hebben zou me dat al een stuk helpen.

Advertisement - register to remove this

Ok, ik heb de kabel van de geschakelde plus gevonden. Hij heeft de kleur wit en zit in het stekkerblok achterin voor een alarm.

Ik heb de kabel (rood) die naar de plus van de startmotor gaat ook gevonden. Had hem ook aangesloten, maar hij wil niet werken. Multimeter aan de uitgang van het alarm gehangen en uitgelezen, geen stroom. 0.0 volt. Lekker dan. Wat moet ik nu doen? Ik heb voor de rest alles aangesloten zoals het moet (ook startonderbreking)

Back