Lintex Jet Oliepeil leeg..

Royy99

New Member
Hi allemaal,

Ik heb vorige week gewoon soepel op mijn scooter gereden, nu wil ik de volgende dag
weer een stukje gaan rijden en dan start de scooter niet elektrisch... Vervolgens ga ik kick starten
maar komt er geen vonk vanaf of hoor ik geen geluid van de motor afkomen.
Ik heb toen een nieuwe accu gekocht, aangevuld, aangesloten en proberen te starten.. Dat is niet gelukt, en kwam er toen achter dat de oliepeil helemaal op zijn laagst was (op/leeg)

Nu is mij vraag aan jullie of de scooter weer goed gaat lopen nadat de olie weer is vervangen en bijgevuld
Of kan het ook zo zijn dat er Wat anders aan de hand is??
Want ik ben naar de monteur gegaan en die geeft aan dat de cilinder stuk kan zijn... Maar hij zegt ook dat het probleem misschien kan liggen aan het feit doordat de scooter gewoon een beurt nodig heeft

Ik wil graag zekerheid en andere meningen over wat er precies aan de hand kan zijn
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Het is voor ons ook gissen. Vreemd in elk geval dat hij elektrisch niet wilde starten, je verhaal is ook niet helemaal duidelijk of dat wel ging na een nieuwe accu? Want er lijken meerdere dingen aan de hand te zijn.
 
Betreft dat elektrisch starten, dat heeft naar mijn idee niks te maken dat het oliepeil helemaal op ze laagste niveau staat..

Enigste conclusie die ik eruit kan halen is dat je motorblok is overleden... Want zonder of te weinig olie in het motor blok heb je gegarandeerd schade.

Denk dat je zelf gewoon niet goed hebt opgelet of er nog genoeg olie in het blok zat.. En dus te lang met een te laag olie niveau hebt door gereden.
Wat er gebeurd is dat als de olie onder meer onder de helft staat is, dat er te weinig olie in het blok zit om een goede smeer film over te houden.
Dan gaat er dingen schuren (vooral de zuigerveren).. Dan raak je de goede afdichting kwijt tussen zuigerveren en cilinderwand.. Dus dan ben je ook de compressie kwijt + dat het motorblok behoorlijk aan motorolie is aan het gebruiken.. En nee dat is niet even te fixen met een nieuwe fles olie..
Blok zal dan compleet opnieuw opgebouwd moeten worden.

Hij start niet omdat de motor schade heeft opgelopen..
 
Back
Top