Linker-elektr werkt, rechter niet ? HELP

CyayC

BoOsTerBooY
Hallo iedereen,
ik heb een spirit 03 en na de winter, begonnen er wat veranderingen op te treden. 1 daarvan is , als ik rem aan de linker kant (achterrem) dan gaat mijn remlicht branden (goed zo) en kan ik zo mijn elktrische starter aanzetten, als ik links mijn pinker opzet, brand zowel de voor en achterkant gelijkmatig(weer goed zo) ..

Nu rechts is het een heel ander verhaal, als ik rechts rem (voorrem) gaat mij remlicht niet branden, dus kan ik ook niet elektrisch starten. Als ik naar rechts knipper, dan gaat ENKEL het voorknipperlichtje heel snel aan- en uit en het achterknipperaar doet helemaal niets.

Daarbij werkt mijn elktr starter ook maar 'half-en-half'.

Het was een zware winter, ik weet het. Maar ik heb weinig verstand van elektrischiteit, dus weet ik niet goed wat het is. Ik zou het graag zelf willen vervangen. Weten jullie wat er aan de hand is? Want het is echt vervelend als ik rondrij dat ik soms mijn arm moet uitsteken, terwijl al mijn pinkers normaal werktte. En JA de pinkers blijven.

Dank bij voorbaat
 
Advertisement - register to remove this

Voor je knipperlicht zou je achter eens een nieuw lampje kunnen proberen, en voor je remlicht een nieuw remlichtschakelaartje.

Beide kosten ongeveer 2,50 per stuk.
 
Ik moet strax tog bij een garage passeren, dus zal ik daar even vragen wat er mee scheelt. Maar denk je dat als ik dat lampje vervang, de voorste knipper weer normaal word? Ik dacht dat er iets was met een zekering ofzo (als dit kan. want weet egt niets over de elektrischiteit)
 
Nee een scooter heeft meestal maar 1 zekering en als die kapot is werkt vrijwel niets meer van de elektronica.

Omdat je achterste knipperlichtje waarschijnlijk kapot is, krijgt je voorste de stroom van 2 lichtjes waardoor het relais ook meer krijgt en je verlichting dus 2x zo snel knippert.

Dit komt omdat het draadje in je kapotte lampje kapot is dus het circuit is daar niet rond.
 
Heb het net gevonden. Zat iets los aan het lampje, werkt weer prima.

Maar het stoplicht werkt nog steeds niet als ik de rechter rem indruk ;s
 
Pinkerlichtje =werkt weer
Remlicht = nieuw schakelaartje = werkt weer

Nieuw probleem, mijn knipperaars, knipperen niet meer, als ik ze opzet (langs bijde kanten) blijven ze gewoon aan staan, tot ik ze weer af zet ... Heb van iemand gehoord dat de batterij mss leeg zou kunnen zijn, maar heb opgemeten en ie geeft 11,5-8Volt dus geen enkel probleem
 
Linker rem gebruiken.
Of gewoon even de rem loshalen en kijken of de schakelaar nog wel goed zit.
Zit dat goed, de bedrading langslopen.
 
Voor je knipperlichten die niet knipperen kun je kijken wat ze doen als je een km of 10 hebt gereden en dan met nog steeds lopende motor controleren of ze wel knipperen.

Doen ze dat niet kan het zijn dat je accu niet bijlaad (zet er eens een multimeter op en geef wat gas, als het goed is loopt hij op tot ~ 14v)

Doet die dat gewoon zal je accu niet kapot zijn.

Dan kun je een nieuw knipperlichtrelais proberen, mits ze aan beide kanten niet knipperen.
 
aan beide kanten werken ze niet, en met draaiende motor komt het idd op een 13-14V dus knipperlichtrealis is stuk? + waar zit die in een booster oud model, want ik heb geen idee waar dat zit
 
Dan is waarschijnlijk je knipperlichtrelais stuk. Waar die zit bij een booster weet ik niet, je zou eens bij je accu in de buurt kunnen zoeken en anders onder je stuurkap.
 
Back
Top