Lingben begrenzen?

Eelko

New Member
Hallo allemaal ik heb een lingben lb50qt gekocht en deze rijst ca 65 volgens de verkoper echter de km teller werkte niet dit is goed hersteld maar het zou eenvoudig te herstellen moeten zijn omdat er elektra kabeltje vanachteraf naar voren is doorgeknipt maar ik kan niet ontdekken waar het andere einde dan moet zijn onder de voor van voetenkap.
iemand een idee alle kleine andere mankementen heb ik ondertussen kunnen verhelpen.
 
Advertisement - register to remove this

Waarschijnlijk het draadje van je koppeling bel naar je cdi door geknipt. Komt uit je carterkap vandaan en loopt naar de cdi onder je buddy zit
 
Waarschijnlijk het draadje van je koppeling bel naar je cdi door geknipt. Komt uit je carterkap vandaan en loopt naar de cdi onder je buddy zit
Daar ligt inderdaad een bundeltje zal morgen eens kijken naar het andere einde waar ik hem kocht zei al het is eenvoudig te herstellen maar wist niet waar met een 16 jarige dochter moet hij gewoon verzekeringstechnisch goed in orde zijn
 
Daar ligt inderdaad een bundeltje zal morgen eens kijken naar het andere einde waar ik hem kocht zei al het is eenvoudig te herstellen maar wist niet waar met een 16 jarige dochter moet hij gewoon verzekeringstechnisch goed in orde zijn
Ik heb motorisch geen enkele kennis heb je evt een afbeelding waar hij dan vandaan komt de cdi zoals jij hem noemt hangt inderdaad onder de buddyzit dan kan ik met mijn leken kennis hemnin elk geval vinden een km teller kabel en brandstofvlotter bougie kwam ik nog wel uit maar deze is niet echt mijn ding
 
Als je de cdi kan vinden moet er op plek 3 een draad zitten , als je deze volgt aan de hand van de kleur , kom je bij een connector waar waarschijnlijk de draad van de koppeling sensor ( uit de link die Sparky je stuurde ) , uitgehaald is . Je zou van beide kanten (cdi , koppelingscarter) de draden kunnen volgen , dan kom je op de plek waar deze gescheiden zijn. Als je deze weer koppelt is hij weer begrensd. Ikzelf heb een retro scooter die op de teller 55 loopt en op de gps 46/47 , dus hou ook met dat verschil rekening.
 

Attachments

  • AC-cdi aansluit schema.jpg
    AC-cdi aansluit schema.jpg
    105.5 KB · Views: 6
Post automatically merged:

Oke het wordt me steeds een beetje duidelijker ik zocht 1 de verkeerde kant op aangezien ze de kabel terug gelegd hadden naar de voetenconsole. De kabel zal op de foto aan de onderzijde ingevoerd moeten worden zie foto 2
Zit er olie achter deze kap of kan ik hem zo loshalen aa gezien er wel een pakking tussenzit ik zie geen plek om olie af te tappen of bij te vullen.of is foto 3 een smeeradvies.
Dank voor alle hulp tot zover
 

Attachments

  • 20210602_105034.jpg
    20210602_105034.jpg
    239 KB · Views: 5
  • 20210602_105043.jpg
    20210602_105043.jpg
    179.2 KB · Views: 6
  • 16226242137704758822435948833870.jpg
    16226242137704758822435948833870.jpg
    161.4 KB · Views: 6
Last edited:
Achter de kap op foto1, op de plaats waar je vinger naar wijst, zit de koppelingsbel.
Als jouw scooter een cartersensor heeft, die de snelheid doorgeeft aan de cdi, zit deze sensor daar ook.
Op je koppelingsbel zitten dan ook 1 of meerdere nokjes.
De sensor doet niks anders dan het aantal nokjes detecteren die aan hem voorbij gaan en geeft deze pulsjes door aan de cdi.
De cdi leidt uit het aantal pulsjes per tijdseenheid, de actuele snelheid van de scooter af.
Dus tussen deze sensor en je cdi ligt dan ook een draadje wat bij jouw wellicht onderbroken is of een slecht contact maakt.

Achter deze carterkap zit geen olie die kun je gewoon, door een groot aantal boutjes te verwijderen, afhalen.
Je ziet dan de vario en de koppeling en de eventuele cartersensor zit in de kap zelf gemonteerd.

De hoeveelheid olie die op de carterkap staat gedrukt (foto3) is een info die refereert naar de hoeveelheid transmissieolie die in de overbrenging zit.
Deze overbrenging, hier op het forum, vertanding genoemd, is een tandwielkastje tussen de as van de koppeling en de as van het achterwiel, deze olie loopt er echter niet uit bij het verwijderen van de carterkap.

Voor het eventueel aflaten van deze olie zit er meestal een aflaatboutje aan de onderkant van deze tandwielkast.
 
Achter de kap op foto1, op de plaats waar je vinger naar wijst, zit de koppelingsbel.
Als jouw scooter een cartersensor heeft, die de snelheid doorgeeft aan de cdi, zit deze sensor daar ook.
Op je koppelingsbel zitten dan ook 1 of meerdere nokjes.
De sensor doet niks anders dan het aantal nokjes detecteren die aan hem voorbij gaan en geeft deze pulsjes door aan de cdi.
De cdi leidt uit het aantal pulsjes per tijdseenheid, de actuele snelheid van de scooter af.
Dus tussen deze sensor en je cdi ligt dan ook een draadje wat bij jouw wellicht onderbroken is of een slecht contact maakt.

Achter deze carterkap zit geen olie die kun je gewoon, door een groot aantal boutjes te verwijderen, afhalen.
Je ziet dan de vario en de koppeling en de eventuele cartersensor zit in de kap zelf gemonteerd.

De hoeveelheid olie die op de carterkap staat gedrukt (foto3) is een info die refereert naar de hoeveelheid transmissieolie die in de overbrenging zit.
Deze overbrenging, hier op het forum, vertanding genoemd, is een tandwielkastje tussen de as van de koppeling en de as van het achterwiel, deze olie loopt er echter niet uit bij het verwijderen van de carterkap.

Voor het eventueel aflaten van deze olie zit er meestal een aflaatboutje aan de onderkant van deze tandwielkast.
Super dankjewel voor de heldere uitleg dan krijg ik het wel voor elkaar
 
Bedankt voor alle tips het is gelukt de omwentelingen teller zelf was verwijdert uit de kap, hier een andere geplaatst en scooter rijdt netjes 50 km/uur.
Nu lekker genieten van het gebruik.
 
Back
Top