Lifan E3 batterij problemen

dirk54

New Member
Sorry maar voor mij geen lifan meer. Vanaf aankoop maar met moeite een 40km kunnen rijden. En al zeker niet in stand 2. Geraakte van de verkoper bijna niet thuis op 26km.Nu na 3 jaar nog maar 25km. Al verschillende keren contact opgenomen met lifan NL maar krijg nooit reactie. Eerst voor de batterij dan voor de gratis eerste onderhoud en onlangs nog voor prijs nieuwe batterij. Ik probeerde via 123accu om mijn batterij te herstellen. Ze belden me zelfs op voor meer info. Wat een verschil in service. Maar spijtig aan die batterij konden ze niets doen. Iemand nog slechte ervaringen met lifan? Ik ben nu op zoek naar een nieuwe en het zal zeker geen lifan meer worden
 
Advertisement - register to remove this

Als ik m google, zie ik een cloon van een ander model (weet zo gauw niet welke).

Dat je na de teleurstellende ervaring even je ei kwijt moet is logisch, maar je hebt me nieuwsgierig gemaakt naar het complete verhaal:

- wanneer kocht je de scooter?
- nieuw of tweedehands?
- hoeveel km totaal is er met de accu gereden?
- is het de 1 generatie E3 of toch een E3 lux?

Lifan kopieert en plakt veel van andere merken (ze hebben zelfs een brakke kopie van de mini cooper in hun assortiment)
maar hun kwaliteit is wisselend.
In die mini kopie zou je nog niet dood gevonden willen worden.
Maar hun KPR-200 motorfiets heeft dan weer wél een goede reputatie...

Heb je misschien een maandagmorgen model?
 
Als ik m google, zie ik een cloon van een ander model (weet zo gauw niet welke).

Dat je na de teleurstellende ervaring even je ei kwijt moet is logisch, maar je hebt me nieuwsgierig gemaakt naar het complete verhaal:

- wanneer kocht je de scooter?
- nieuw of tweedehands?
- hoeveel km totaal is er met de accu gereden?
- is het de 1 generatie E3 of toch een E3 lux?

Lifan kopieert en plakt veel van andere merken (ze hebben zelfs een brakke kopie van de mini cooper in hun assortiment)
maar hun kwaliteit is wisselend.
In die mini kopie zou je nog niet dood gevonden willen worden.
Maar hun KPR-200 motorfiets heeft dan weer wél een goede reputatie...

Heb je misschien een maandagmorgen model?
Aangekocht maart 2020 juist voor de Corona. Nieuw bij een dealer in Brugge zelf ben ik van Oostende 26km. Op stand 3 geraakte ik niet thuis moest naar 2 gaan. Nu heb ik 5500km. Het is de Lux versie, kocht ik omdat het betere vering zou hebben maar rijdt zeer hard. Van hen nooit een reactie gekregen. Wat zou jij aanraden van e scooter? Mag tot een 4000 euro gaan. De B versie 45kmh
 
Wat zou jij aanraden van e scooter? Mag tot een 4000 euro gaan. De B versie 45kmh
eerlijk gezegd kan ik dat niet beoordelen, omdat dit voor ieder weer anders is.
ik blijf bij mijn E-Sourini (alles bij elkaar 3100,-) terwijl La Souris bij velen in een kwade reuk staat.
zelfde geld voor het bekende NIU, die het elektrische segment aanvoert zoals Vespa bij de brandstofscooters.
maar daarbij ook wisselende ervaringen achterlaat qua prijs/kwaliteit.

voor 4000,- kun je best een goede E-scooter krijgen, dus:
- of voor een bekend merk kiezen met service (NIU in dat geval, al vraag ik me af of die kan leveren wat je zoekt)
- of de gok wagen met een onbekend merk (Niponia F3 bijv) welke goede rijeigenschappen en een hoge aciteradius belooft, maar waarbij je t nooit echt zeker weet hoelang ie t volhoud en wat de service is...

maar net zo goed tref je weer een maandagmorgen model.
de bosch aandrijflijn in je scooter staat bekend als betrouwbaar, maar je hebt (effe gegoogeld) een accu met 24ah.
de actieradius die jij beschrijft is imo te laag voor wat die accu zou moeten kunnen geven... dus ik vermoed accu schade.
niet dat dit veel uitmaakt, aangezien je er vanaf wil, dus mijn advies is:

hou de service dicht bij huis; ga neuzen bij lokale scooterboeren.
maak een test-rit en overweeg of de verkoper goed bekend staat qua serviceverlening.
 
Last edited:
Aangekocht maart 2020 juist voor de Corona. Nieuw bij een dealer in Brugge zelf ben ik van Oostende 26km. Op stand 3 geraakte ik niet thuis moest naar 2 gaan. Nu heb ik 5500km. Het is de Lux versie, kocht ik omdat het betere vering zou hebben maar rijdt zeer hard. Van hen nooit een reactie gekregen. Wat zou jij aanraden van e scooter? Mag tot een 4000 euro gaan. De B versie 45kmh

eerlijk gezegd kan ik dat niet beoordelen, omdat dit voor ieder weer anders is.
ik blijf bij mijn E-Sourini (alles bij elkaar 3100,-) terwijl La Souris bij velen in een kwade reuk staat.
zelfde geld voor het bekende NIU, die het elektrische segment aanvoert zoals Vespa bij de brandstofscooters.
maar daarbij ook wisselende ervaringen achterlaat qua prijs/kwaliteit.

voor 4000,- kun je best een goede E-scooter krijgen, dus:
- of voor een bekend merk kiezen met service (NIU in dat geval, al vraag ik me af of die kan leveren wat je zoekt)
- of de gok wagen met een onbekend merk (Niponia F3 bijv) welke goede rijeigenschappen en een hoge aciteradius belooft, maar waarbij je t nooit echt zeker weet hoelang ie t volhoud en wat de service is...

maar net zo goed tref je weer een maandagmorgen model.
de bosch aandrijflijn in je scooter staat bekend als betrouwbaar, maar je hebt (effe gegoogeld) een accu met 24ah.
de actieradius die jij beschrijft is imo te laag voor wat die accu zou moeten kunnen geven... dus ik vermoed accu schade.
niet dat dit veel uitmaakt, aangezien je er vanaf wil, dus mijn advies is:

hou de service dicht bij huis; ga neuzen bij lokale scooterboeren.
maak een test-rit en overweeg of de verkoper goed bekend staat qua serviceverlening.
Bedankt
 
Niu en Segway hebben tegenwoordig hele goede(mijn niu heeft nogal wat problemen gehad maar zijn opgelost door scootercentrum)
Niu heeft een leuk assortiment en segway ook en schijnen ook best goed te zijn. Met die Chinese moet je goed geluk hebben vrees ik.
 
Back
Top