This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Lichten springen

GroteSmurf

Well-Known Member
Hallo

Mijne camino zit momenteel zonder licht. Kabels zijn nog goed maar dat ding gaat te snel voor de lichten. Springen constant kapot. Gebruikte die van 12V/5W denk ik. Camino loopt ongeveer 60-65. Bestaan er lampjes die die snelheid aankunnen en welke zouden dat zijn?
Vooraan heb ik een custom licht, achteraan origineel caminolicht.

Weet niet of er iets mee te maken heeft maar toen ik hem stil legde voor de choke af te zetten sprong de voorlamp pas bij het terug aanlopen. Het achterlicht smolt een 500-tal meter verder door.

En als het niet met een simpel lampje opgelost geraakt kan ik er dan gewoon een ander licht op zetten? Die werkt op batterijen dan. Of is dit wettelijk niet toegestaan? En als dat wel is toegestaan, welke moeten er dan minstens op?

Dank u.

Last edited:
Ik weet er niet veel van, maar ik heb ooit gehord van een weerstandje erussen zetten. zou je moeten vragen aan iemand die electricien is.

ik denk dat de wattage aardig laag is..

@ hebo rox 04 , ik hoor ook zo vaak wat...

heb het zelfde gehad met mijn puch, weerstandje ertussen, die zorgde ervoor dat er altijd de zelfde hoeveelheid het lampje bereikte.

Maar welk weerstandje je moet gebruiken, dat moet je meten.

Probeer alleen maar te helpen:X

ik denk dat de wattage aardig laag is..

Dat scheen het probleem inderdaad te zijn. Stond op het punt om hem binnen te doen toen ik toch besliste om nog eventjes te experimenteren. Nu blijven ze (voorlopig, zo'n 2km gereden ofzo) branden met 6V/20W (voor) en 12V/10W (achter). Denk dat 6V/10W nog beter zou gaan voor achter maar zolang het bolt ga ik er maar vanaf blijven.

Thnx all.