peugeot v clic, origneel zaten de lichten op ac. ik meet zo'n 12.8 op verhoogd stationair, (voltage gaat wel omhoog bij gas geven). Spanningsregelaar is al vervangen deed niksDat is niet zo,n goed plan , omdat je stationair het probleem kan krijgen dat je omvormer het niet meer doet . Beter kan je de led verlichting op de geschakelde contact draad zetten , contact uit , verlichting ook uit . Om welke scooter gaat het , en heb je er een schema van ?
Je zou met versneld stationair draaien , tussen de 14 en 15 volt moeten meten . Als je minder meet , kan door de startor , of regelaar komen . Of je contacten maken geen goed massa . hoeveel spanning ( wissel spanning) meet je uit de stator als de motor loopt ?
Dan zou je de spanning op de connector van de stator moeten meten , is deze goed , en de connector's maken goed contact , zou je de bedrading van connector naar de regelaar kunnen meten op breuk . Ook de bedrading van de regelaar naar de accu door meten op slecht contact , als het laden dan nog achter blijft , zou ik toch de regelaar verdenken . Je moet echt tussen 14/15 volt laadspanning komen , bij versneld stationair draaien . Hier een beschrijving van de metingen van stator's , van diverse scooters van peugeot , ook een meting van de regelaar staat ertussen.Spanningsregelaar is al vervangen deed niks
hartsitkke bedankt. Ik heb de stator even gemeten en ik moet die gewoon vervangen.Dan zou je de spanning op de connector van de stator moeten meten , is deze goed , en de connector's maken goed contact , zou je de bedrading van connector naar de regelaar kunnen meten op breuk . Ook de bedrading van de regelaar naar de accu door meten op slecht contact , als het laden dan nog achter blijft , zou ik toch de regelaar verdenken . Je moet echt tussen 14/15 volt laadspanning komen , bij versneld stationair draaien . Hier een beschrijving van de metingen van stator's , van diverse scooters van peugeot , ook een meting van de regelaar staat ertussen.
UPDATE:Dag allen, zoals de titel zegt dus, vermoed ik dat omdat de stator niet meer de lichten van spanning voorziet dat de bende niet meer goed laadt. Mijn plan is om de lichten door de stator te voorzien van een dc spanning (led lampen). Ik heb een stappenplan gemaakt
- Lichten Herverbinden: Verbind de lichten terug met de stator.
- Converter Installeren: Plaats een AC naar DC converter tussen de stator en de lichten.
- AC Relais Toevoegen: Gebruik een AC relais om de lichten op de batterij te schakelen wanneer de motor uit staat.
Kunnen jullie mij vertellen of dit een goed plan is? Zou dit de reden kunnen zijn dat mijn laadspanning te laag is?
Ook vraag ik me af of ik de stator nu moet vervangen.
Danku voor alle reacties alvast
zo'n 12.3 volt (accu is net onder 12v)Als de bedrading / connectors verder vrij zijn van overgangs weerstand , kan het nog zijn dat het magnetisme van het vlieg wiel niet goed is .
Hoe hoog is je laad spanning bij versneld stationair draaien ?
Dat is veel te laag.zo'n 12.3 volt (accu is net onder 12v)
ignition sensor/earth: 151.3
Mijn ontstekingssensor heeft dus te veel weerstand.
ja, dat zeg ik dat is mijn probleemDat is veel te laag.
wel heb ik er nieuwe accu ingedaan. (had hem per ongeluk tot 3v getrokken).Wat is de spanning tussen de witte en de groene draad bij je spanningsregelaar middels de backprobe methode (zie plaatje) bij lopende motor met wat gas erop?
Uiteraard met de connector in de spanningsregelaar gestoken?
View attachment 75898
Dat is goed hij mag stijgen tot maximaal 15 Volt, maar mag daar persee NIET overheen gaan.gaat dan heel langzaam omhoog naar 13.9. Is dit gezond?
Dit kan.zodra ik mn voorlicht op de accu zet wordt er niks opgeladen. Is dit normaal? licht hoort natuurlijk origineel op de lichtspoel
Hoe concludeer je dit, heb je de stroom naar de accu gemeten want dan?zodra ik mn voorlicht op de accu zet wordt er niks opgeladen. Is dit normaal? licht hoort natuurlijk origineel op de lichtspoel
de spanning daalt zodra de led lampen aangesloten worden. Heb nu gewoon het achterlicht en stadslicht voor op de accu, en het dimlicht voor dmv een ac naar dc omvormer op de lichtspoel. Accuspanning is sindsdien niet lager dan 12.8v en de laadspanning is prima.Dat is goed hij mag stijgen tot maximaal 15 Volt, maar mag daar persee NIET overheen gaan.
Dit kan.
De spanningsregelaar kan maar een bepaalde stroom leveren aan de boordspanning, alles wat hij meer produceert dan de boordspanning nodig heeft, wordt gebruikt voor het laden van de accu.
Als jij meer aansluit op die boordspanning, je verlichting dus, blijft er minder over voor het laden van de accu.
Hoe concludeer je dit, heb je de stroom naar de accu gemeten want dan?
Welke lampen gebruik je, de originele gloei/halogeenlampen of LED-lampen en welk vermogen (Wattage) hebben die?