This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Lichten kymco agility

luka3004

Member
Hallo iedereen ik heb en kymco agility 50
Van 2009
Het brobleem is
Het remlicht doet het
Maar gwn het achterlicht niet
En mijn stand licht en faren werkt ook niet
Faren werken aleen bij het dimmen
Wat kan dit zijn ?

In de schema's van Kymco noemt men dit de "passing" functie.
Deze werkt direct vanaf de accu.
Je achterlicht en koplamp werken met wisselspanning vanaf de stator lichtspoel achter je vliegwiel.
Meet de spanning eens op de gele draad, met lopende motor, bij je:

• Statorconnector
  • Spanningsregelaar.
  • Licht schakelaar.

Ik heb dat dimlicht, dagrijverlichtingssteeklampje voor, dashboardverlichtingslampjes (2st) en gewone achterlicht steeds doorbranden.
Remlicht en groot licht (inclusief de passing functie) en richtingaanwijzers blijven wel werken.
Hoeveel Volts zou ik moeten meten bij de Statorconnector, spanningsregelaar en lichtschakelaar ?
En is het bij alle 3 te meten dingen wisselspanning ? Alvast bedankt.

@Roy2007 ,
dit draadje is al meer dan een jaar oud en is bovendien van iemand anders.
Het is gebruikelijk op een forum om een nieuw draadje aan te maken als jezelf een probleem hebt en niet je vragen te stellen in een draadje van een ander.
Zo blijven de lopende draadjes schoon en overzichtelijk.
Maar om een kort antwoord te geven, kijk je spanningsregelaar na, de spanning voor de verlichting moet ongeveer tussen de 12 en 15 Volt blijven.
Vermoedelijk is de spanning bij jouw hoger als je gas geeft.
Kom je er met dit kort antwoord niet uit, maak dan een eigen draadje aan waarin je even uitlegt om welke scooter het gaat, wat je eraan veranderd hebt, wat er aan het begin van het probleem vooraf ging, wat jezelf al gecontroleerd/gemeten/vervangen/uitgesloten hebt.

@Sparky och mijn excuses daarvoor. Ik had idd zelf ook een draadje gemaakt "Kymco Agility 50 deel lichten valt uit" maar kwam tijdens het zoeken op "lichten agility" ook dit tegen en dacht "ik sluit even aan"". Had geen idee dat dat niet de bedoeling was maar ik begrijp je. Want als ik een nieuw draadje maak dan kan dat ook weer bruikbaar zijn voor anderen. Heb de spanningsregelaar inmiddels vervangen en ruim een half uur zonder meteen doorbranden gereden. Had bij de oude regelaar op de fitting dimlicht 10 en groot licht 6 V staan, bij de nieuwe stom genoeg nog niet gemeten omdat het opgelost lijkt. In ieder geval bedankt.