lichten gaan uit na drempels

Evan_Neos

Well-Known Member
Goedenavond!

Sinds een paar dagen gaan de lichten van mijn brommer niet meer direct aan bij het starten, als ze eenmaal aanstaan is het maar de vraag of ze dat ook blijven.
Als ik iets te hard over een drempel ga, zijn ze direct weer uit.
Ik heb een Neo's trouwens.
Een vriend van me heeft dit probleem ook met zijn Aerox.
Komt dit misschien door de kou of iets dergelijks? En wat is de oplossing? Ik rijd eigenlijk alleen maar 's avonds dus lichten zijn een must!

Evan
 
Advertisement - register to remove this

fitting heb ik gecontroleerd, niets mis mee. Bedrading zou kunnen, maar dat maakt het wel gek dat soms als ik mijn brommer start en ik geen licht heb, ik 1 keer volgas geef (stilstaand) en dan springen ze aan.
 
Ok, dat zal ik morgen allemaal eens even na kijken. Ik dacht dat het misschien iets te maken kon hebben met mijn massakabel (ben wat elektriciteit betreft echt een noob)
 
Ik heb ook een neos, ik heb niet het zelfde probleem als jou, maar miss wel zelfde oorzaak?
Als ik vol in de ankers hang, gaat mijn hele dashboard branden als een kerstboom! En dan ook echt alle lampjes, grootlicht, oliemeter, etc. Bij mij is de oplossing een extra massa kabel aan het frame.
 
ik heb gisteren het lampje eruit gehaald en vervolgens met mijn stomme kop laten vallen, nieuw lampje gekocht en erin gedraaid, stukje gereden en het probleem was weg. blijkbaar was dus 1 van de spiraaltjes losgeraakt die af en toe contact maakte. Als dat het niet was zal het probleem zich binnenkort wel weer voordoen en dan zal ik nog een extra massakabel aanleggen!
 
Back
Top