lichten branden door

honda mb 70cc

Well-Known Member
hallo ik zit met een probleem
ik heb een honda mb-5 ik heb de kabelboom verangen en er een accu(6v) in gezet nieuwe schakelaars er op maar als ik er een bolletje in doet van 12 volt ( hoort standaard 6volt te zijn) brand hij eigelijk meteen door ik heb de spanning door gemeten en kom bij vol gas op 24volt uit (voorlamp) en bij de accu zelfs op 50volt kan iemand mij helpen en hoe weet ik of de cdi-unit kapot is of de sillicium gelijk richter? of heb ik bij het aansluiten iets fout gedaan het probleem is dus dat er bij elk lampje zowel neutraal,teller verlichting voorlamp achterlicht te veel stroom komt zodra ik gas geef!

alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

spanningsregelaar kapot ? je cdi regeld alleen de onsteking, de spaning regelaar het bij laden van de accu en andere dingen die moeten voorzien worden van spanning. Ik denk dat je spanningsregelaar kapot is.
 
ja, hij maakt van je wissel spanning gelijk spanning. plus hij valkt de spanningen af. onafhankelijk hoeveel toeren jou blokje draaid. Hij levert gewoon constand 12 volt gelijkspaning aan je accu. nouja 13.8 volt om precies te zijn ongeveer. :)
 
ik heb een nieuwe gelijkrichter gekocht maar geen verschil
toen kwam ik wat later een spanningsregelaar tegen op een tomos dus die heb ik er tussen gezet en het werkt perfecht!
 
Back
Top