Lichtblauwe kabel doorknippen

Status
Not open for further replies.

gears2525

New Member
Hallo iedereen ik had ergens gelezen dat als je de lichtblauwe kabel onder je dashboard doorknipt dat deze dan een restrictie weghaalt waardoor die sneller door loopt, weet iemand of dit de blauwe kabel is waar het over gaat?
 

Attachments

  • IMG_20240903_133514.jpg
    IMG_20240903_133514.jpg
    114.7 KB · Views: 19
  • IMG_20240903_133523.jpg
    IMG_20240903_133523.jpg
    116.5 KB · Views: 19
  • IMG_20240903_133527.jpg
    IMG_20240903_133527.jpg
    83.6 KB · Views: 19
Advertisement - register to remove this

voordat je de boel gaat verzieken, welke scooter is het?
heb je al gekeken naar het elektrisch schema?
heb je nog garantie erop?
weet je zeker dat er geen betere oplossing is zoals het draadje loshalen zodat je em later weer terug kan zetten?
 
Het is een sym jet 4 rx50 injectie E5

Nee, kan nergens online het schema ervoor vinden alleen voor de jet 50.

Ja nog twee jaar garantie, is net nieuw.

Ja doorknippen lijkt mij helaas de enige optie kan niet het draadje eruit halen zonder het aftebreken.
 
En mocht na het doorknippen dat het toch niet de juiste draad blijkt te zijn, zet je er een kroonsteentje tussen en werkt de scooter weer als voorheen.
 
Volg die draad tot aan de cockpitconnector en neem het contact-pinnetje uit het plastic deel van de connector.
Waarschijnlijk is dit gewoon een kwestie van een weerhaakje opzij drukken met een fijne schroevendraaier, een paperclip of een naald.
Als het dan niet werkt klik je het pinnetje gewoon weer terug in de houder.

Dan kun je het proberen zonder je kabelboom te vernachelen en te repareren met een "kroonsteentje" waar naderhand vocht bij komt en ellende veroorzaakt. :rolleyes:
Ik heb dit vaker gelezen, de ene beweert het werkt, de andere zegt dan weer als ik 10 meter gereden hebt licht het motormanagementlampje op en rijdt de brommer niet harder dan 15 kmpu.

Ik heb er geen schema van maar ik vermoed, ik weet het wel zeker, dat deze scooter een injectie is of een elektronisch gestuurde carburateur heeft, gezien het bouwjaar.
De ECU regelt onder andere op de actuele snelheid van de scooter en gebruikt ervoor een speedsensor.
Deze speedsensor kan bestaan uit een cartersensor die de rotatiesnelheid van de koppelingsbel meet en daarmee de actuele snelheid van de brommer, maar kan ook bestaan uit een contactje, mechanisch of elektronisch in de cockpit gekoppeld uiteraard aan je snelheidsmeter.

Is dit een snor- of een bromfiets of als je in Belgie woont een klasse-a of een klasse-b bromfiets?
 
Het is een a-klasse injectie ook.
Zoals je weet is het opvoeren van snorfietsen/a-klassen bromfietsen niet toegestaan op dit forum en als je in België woont zou ik daar eens goed over nadenken want ze zijn niet mals als je gepakt wordt met een opgevoerde A-klasse.
 
Zoals je weet is het opvoeren van snorfietsen/a-klassen bromfietsen niet toegestaan op dit forum en als je in België woont zou ik daar eens goed over nadenken want ze zijn niet mals als je gepakt wordt met een opgevoerde A-klasse.
Ja weet ik alleen is was ik niet echt van plan om hem echt optevoeren gewoon te ontgrensen zoals dit zou doen. Max zou de snelheid 37 kmph zijn dat hij zou moeten halen met de doorgeknipt draad en varioring verwijderd te hebben.
Post automatically merged:

Dit is nogsteeds toegestaan als ik me niet vergis
Post automatically merged:

Dit is nogsteeds toegestaan als ik me niet vergis
Post automatically merged:

Of er net over met 9 kmph correctie, dus een relatief kleine boete op zen ergste
Post automatically merged:

Het werkte trouwens rijd 34 nu, ga straks varioring verwijderen
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top