Licht probleem

Joram0202

New Member
Hallo,
Ik heb een peugot speedfight 2
Ik heb vaak problemen met mijn licht.
Vorrige week toen ik stilstond om mijn helm goed te doen (terwijl de motor draaide) viel mijn licht ineenkeer uit toen ik weg wilde rijden.
Nu heb ik vorrige week nieuw licht eringedaan ,het heefd weer een week geduurd voordatie vandaag weer kapot ging ik starte de scooter en gaf gas tijdems het stilstaan en men licht valt uit daarna zette ik hem op grootlicht en gaf gas en ook mijn grootlicht begaf het.

Weet er iemand hier wat er aan de hamd is ?
 
Advertisement - register to remove this

Spanning van je licht-spoel loopt te hoog op.

Volgende zaken controleren:

- Lichtweerstand.
- Elektrische choke
- Spanningsregelaar

Vraagjes:

- Heb je de accu verwijderd of zit deze nog steeds in de scooter en hoe is de conditie?
- Heb je andere wattage lampjes gemonteerd of heb je die gemonteerd die ook in de gebruikershandleiding staan?
 
Spanning van je licht-spoel loopt te hoog op.

Volgende zaken controleren:

- Lichtweerstand.
- Elektrische choke
- Spanningsregelaar

Vraagjes:

- Heb je de accu verwijderd of zit deze nog steeds in de scooter en hoe is de conditie?
- Heb je andere wattage lampjes gemonteerd of heb je die gemonteerd die ook in de gebruikershandleiding staan?
Spanning van je licht-spoel loopt te hoog op.

Volgende zaken controleren:

- Lichtweerstand.
- Elektrische choke
- Spanningsregelaar

Vraagjes:

- Heb je de accu verwijderd of zit deze nog steeds in de scooter en hoe is de conditie?
- Heb je andere wattage lampjes gemonteerd of heb je die gemonteerd die ook in de gebruikershandleiding staan?


Bedankt voor uw reactie

Ik heb een nieuwe accu eringezet 3 maanden geleden omdat hij soms denk ik niet oplaadde omdat soms de benzinemet het niet eens deed of gaf te laag aan.

Ik heb 12v/21 5w erin zitten
 
Spanning van je licht-spoel loopt te hoog op.

Volgende zaken controleren:

- Lichtweerstand.
- Elektrische choke
- Spanningsregelaar

Vraagjes:

- Heb je de accu verwijderd of zit deze nog steeds in de scooter en hoe is de conditie?
- Heb je andere wattage lampjes gemonteerd of heb je die gemonteerd die ook in de gebruikershandleiding staan?

Weet u ook hoe ik precies de lichtweerstand elektrische shoke en spanningsregelaar moet meten ?
 
En het wattage van je koplamp?
Want je vertelt dat je dim-licht en groot-licht uitvalt en je geeft de wattage van het duplo-lampje in je achterlicht!!!

Begin met het meten van je spanningsregelaar.
Hiervoor heb je wel een multimeter nodig, maar gelukkig zijn ze tegenwoordig niet meer zo duur. (+/- 4 Euro bij de Action)
Dit is wel geen high end model maar goed genoeg om dit soort klusjes te klaren.

Ga als volgt te werk:

1. Zet je multimeter op 20 Volt gelijkspanning.
2. Zet de scooter op contact.
3. Prik de zwarte meetpen op de min-pool van je accu, bij voorkeir op de accuklem.
4. Prik de rode meetpen op de plus-pool van je accu, bij voorkeir op de accuklem.
5. Lees de waarde af en noteer deze.
6. Start de scooter en lees tijdens het starten de waarde op je meter af
7. Noteer deze waarde.
8. Geef wat gas en lees opnieuw de waarde op je meter af.
9. Noteer deze.
10. Heb je handen te kort, laat de buurvrouw je helpen. ;)
11. Laat de gemeten waardes hier weten.

Controleer ook even of de zekeringen nog heel zijn.
 
Back
Top