Level 10 ledknipperlichten

Vledder

New Member
Iemand anders hier met vochtproblemen Level 10 led knipperlichten? Nadat de scooter is gewassen, beginnen de knipperlichten spontaan te haperen. Veel voorkomend probleem? Iets aan te doen met bijvoorbeeld modelbouwlijm? Van andere tips.
 
Advertisement - register to remove this

Wat je vooral niet moet doen is helemaal vochtdicht afsluiten.
Als er spontaan vocht naar binnen trekt, kan dat er niet meer uit.
Belangrijk (altijd) voorkom dat er vocht naar binnen komt. Dus niet afspuiten van je scooter, wat ik hier vaker lees op het forum.
Een hoge druk spuit geeft een veel hardere straal dan een regenbui (stel dat je die gebruikt). Je spuit dan het water in het armatuur, met dit als gevolg. Voor nu zou je het beste het armatuur eruit halen en te drogen leggen, eventueel versnellen door een lauwe fohn te gebruiken. Vooral niet zo'n verfafbrandgeval.
 
Wat je vooral niet moet doen is helemaal vochtdicht afsluiten.
Als er spontaan vocht naar binnen trekt, kan dat er niet meer uit.
Belangrijk (altijd) voorkom dat er vocht naar binnen komt. Dus niet afspuiten van je scooter, wat ik hier vaker lees op het forum.
Een hoge druk spuit geeft een veel hardere straal dan een regenbui (stel dat je die gebruikt). Je spuit dan het water in het armatuur, met dit als gevolg. Voor nu zou je het beste het armatuur eruit halen en te drogen leggen, eventueel versnellen door een lauwe fohn te gebruiken. Vooral niet zo'n verfafbrandgeval.
Een scooter kan heus wel met een hogedrukspuit gewassen worden.
De wielen, onderzijde, motorblok, zadel, kappen en beengedeelte is geen probleem.
Het gaat vaak mis wanneer men als een malle de verlichting, contactslot en de stuurkap (waar elektronica en schakelaars in zitten) van dichtbij gaat bespuiten.
Een emmertje sop maken, met een spons de scooter handmatig wassen en daarna drogen met een doek is voor de meeste mensen te veel moeite... :grinning:
Verder ga ik mee in jouw verhaal!
 
Mijn wasstraat bezoek waar ik dol op ben. Liefhebber van wassen en poetsen. Eerst met de foam spuitpistool, daarna met een spons. Afspuiten met wax wat een zachte straal is. De level 10 knipperlichten zijn gewoon waardeloos is mijn conclusie.
 
Ledverichting is toch wel wat gevoeliger voor vocht dan de standaard gloeilampjes.
Deze laatste kunnen soms bijna volledig ondergedompeld worden zonder dat er direct iets gebeurd.
In led-verlichting zit toch wel wat elektronica om, de toch niet zo stabiele spanning van de scooter/accu/spanningsregelaar, te compenseren en ervoor te zorgen dat, ongeacht de spanningsvariaties toch, de stroom redelijk continue te houden.
Het ene merk doet daar wat meer moeite voor dan het andere merk, wat je dus ook vaak terugziet in de prijs.
Ook zie je meer en meer de Audi-look knipperlichten, hier zit nog meer elektronica in voor het aansturen van de led's in dat looplicht patroon er zit zelfs een "knipperrelais" in elk knipperlicht.

Een oplossing zou eventueel zijn een speciale blanke lak die je over de printplaat spuit en het vocht een beetje weghoudt van de elektronische componenten.
Deze speciale blanke lak voor printplaten kun je kopen bij een elektronica handel.
Spuit er geen normale blanke lak overheen want ik weet niet wat daar de uitwerking van is ivm eventueel geleidende toevoegmiddelen.

Je moet daarvoor wel de knipperlichten kunnen open maken wat lang niet altijd het geval is.

Deze gebruikte ik vroeger, heeeel lang geleden en uiteraard zeker niet van Amazon, toen zelfbouw nog loonend was. ;)

https://www.amazon.nl/KONTAKT-CHEMIE-74309-beschermende-isolerende/dp/B001JK9FME
 
Last edited:

Zou deze er voor geschikt kunnen zijn Sparky?​

Blanke lak met structuureffect 810916 à 400 ml. (Kö 348)​

Post automatically merged:

Ik heb de lak gevonden hoor
winkelwagen:
beschermende printlak

PLASTIK 70 is een universele en isolerende lak op basis van acrylhars.
De kleurloze en transparante lak droogt snel en is sterk geïsoleerd.
PLASTIK 70 wordt gebruikt om printplaten permanent te beschermen tegen vocht, om spoelen opnieuw te scheiden en als universele blanke lak voor alle soorten oppervlakken.
 
Back
Top