Leovinci goed? en uitboren luchtfilter...

Harmen87

Well-Known Member
Jow people,

Ff 2 vraagies:
Vraag 1, mn x8r loopt nu wel aardig goed, rijd met ori cilinder en carb, alleen leovinci hand made uitlaat eronder.
Vraagje is, dit is niet zo'n terugloopuitlaatje maar gwoon zo'n lange, rijd er al een tijdje mee en werkt vvrij goed, is dit een geschikte uitlaat? en wat is de nieuwwaarde van zo'n geval?

Vraag 2:
Ben een werktuigbouwer en nou had ik een beetje zitten rekenen en had ik zo bedacht, kan mijn luchtfilter inlaat wel s ff vergroten zodat t knaapje wat meer zuurstof aanzuigen kan.
Als ik nou de instroombuis 10% vergroot, en ik zorg dat ik onder de inlaatoppervlakte van de carburateur blijf, en ik vergroot de sproeier ook met 10%. Zou de scooter dan blijven lopen en gaat ie er ook harder door of werkt deze theorie niet?
Wat ik me dan direct ook afvroeg was: stel dat dit werkt, wordt de uitlaat dan niet een beperking omdat die de lucht dan misschien niet snel genoeg weg kan voeren? of is t echt t luchtfilter waarop hij geknepen wordt... wil wel mn ori filter houden want heb t niet zo op powerfilters, wil m alleen beetje aanpassen...

iemand suggesties?
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top