leovince tt @ zip fijn afstelling

streetscraper

Well-Known Member
ik heb een leovince tt onder mijn zip 2000 gestoken, wat ik gedaan heb:

* prop uit TT
* kat slang afgesloten
* sproeier 68 in plaats van standaard 56
* 5.7 gram gewichtjes die bij de uitlaat zaten erin gezet
* druk en trekveren zijn nog standaard (trekveren moeten andrs maar niks met top te maken


carbu staat goed afgesteld daar heb ik geen problemen mee maar op top komt die net power te kort (of het lijkt zo). nu dacht ik dat het aan me vario lag want ik vind 5.7 gram wel best zwaar..

topsnelheid nu ligt op 75 op autoteller die zo goed als precies meet. lijkt me harder te kunnen. Rolletjes? of zijn die het normale gewicht? anders ging ik 5.2 gram een keer kopen.
 
Advertisement - register to remove this

wat kosten ze? 6 of 7euro? als je je scooter echt goed afgesteld wild krijgen moet je zoon dingen eerst uit testen voor je vragen stelt ;)
maar ik zou eerst minder zakken en testen met bv 5,5. als hij dan nog niet goed optrekt kan je ze nog altijd mixen met lichtere.

btw, als een scooter te zware gewichtjes heeft zal hij (na een langere tijd) toch nog een goede snelheid moeten halen,
het duurt dan wel veel langen.
 
75 echte km's is behoorlijk snel hoor , de meeste scooters rijden ongeveer zo snel...

en idd , wil je goed afstellen zul je gewoon spul moeten kopen...

en in kleinere stappen idd
 
uhu maar ik twijfel of mijn rolletjes wel te zwaar zijn..een vriend van mij beweert dat ..hij dipt nergens maar hij zei dat hij top harder door zou moeten kunnen..ik vind het maar een raar verhaal daarom vroeg ik aan jullie of mijn afstelling op dit moment een beetje steek houdt..en indien niet wat er meestal in een zip word gestoken qua overbrenging want ik weet dat enkel van mina. mijn scooter:

* trekt de eerste meters niet : trekveren :x (nog niet gemonteerd)
* daarna trekt die hard door tot ongeveer 70 auto en kruipt dan beetje per beetje door naar de 75.

daarom dat ik dus twijfel over mijn gewichtjes, de laatste 5 km duurt eventjes.
 
een std cilinder met snelle pijp zal hoe sneller je gaat steeds meer afbouwen ,dat heet weerstand , en daar is wel een simepele oplossing voor , meer vermogen ;)

het is vrij normaal dus dat ie hoe sneller je gaat des te minder hij zal optrekken..

maar uiteraard moet je wel het toerental blijven draaien waarop de scooter het meeste vermogen geeft , dan heb je alles gedaan wat je kon.


verder , elke scooter is anders , er zijn veel te veel dingen die anders zijn per scooter om te kunnen zeggen wat erin moet..

ik heb meegemaakt dat je met std gewichten kon rijden met grote rollen ,maar sommigen waren ook 4 gram nodig..

kleine rollen heb ik weleens piaggio's klaargemaakt met snelle pijp met 6 gram rollen , wat nog redelijk wat toeren draaide , terwijl ik ze ook klaar heb gemaakt met 3 gram rollen met ook alleen een andere pijp..
 
dus dus omdat hij vanaf 10/u direct in een lijn doortrekt na de 70 en dan trager doorloopt naar 75 ebk de max eruit gehaald zonder extra onderdelen te monteren?
 
Back
Top