Leovince tt vs zx?

Wallaroom16

Yamaha Jog RR 50cc stunt
Heeft iemand ervaring met de leovince zx demper? Heb nu de tt maar trekt niet echt wow op, dus ben aan het denken om alleen de demper van de zx te kopen, waar zou ik deze eventueel kunnen halen? En is de zx veel beter als de tt?

Mvg
 
Advertisement - register to remove this

Hey,

ik bezit ze beide momenteel, en ben niet echt te spreken over beide !

eerst de TT eronder (voorheen tecnigas next R), maar slecht een klein verschil in trekkracht en top.
vervolgens de TT verkocht en een "handmade" ZX gekocht, waar de ellende pas echt begon.
niet alleen was ik financieel een stuk lichter, ook was de trekkracht in vergelijking met de TT om van te huilen. Tevens ook niet eenvoudig af te stellen.

Dus die ging retour, en heb nu een Polini team 3 eronder gehangen. 160,- euro met een degelijk geluidje en rijd super.
 
Op piaggio presteert de TT prima. Veel koppel en een niet al te hoge top. Met de ZX zal je iets harder gaan, maar dan moet je wel de complete uitlaat hebben. Alleen een demper vervangen werkt meer nadelig voor het resultaat dan een complete uitlaat.

Dit is mijn ervaring, voor piaggio 50cc
 
Mocht je nog overwegen een TT of ZX te halen,

voor zover ik weet, zit er bij Leovince alleen een prop bij de uitlaatpoort naar de cillinder. Die krijg je relatief eenvoudig eruit met een dremel en een paar tikken.
 
Back
Top