lengte's van veer

twism

Well-Known Member
ey

ik zie een best leuke veer staan op euroscooters
alleen der staan geen lengte's bij maar wel op welke scooter ze passen

ik heb zelf een firefox maar die zie ik er niet tussen staan en kan iemand zeggen welke van de volgende scooters ongeveer zelfde lengte veer heeft

aprilia sr - benelli enz....

yamaha aerox

bw's booster

peugeot speedfight.



ik weet dat er onder speedfight ander blok ligt ik heb zelf mina hori
kweenie of dat verschil maakt (denk ut wel)

ik dacht zelf dat sr enzo ongeveer wel zelfde lengte hebben
geloof zo uit me hoord dat firefox rond de 310mm ofsow heeft
 
Advertisement - register to remove this

Een FireFox veer is: 325mm

De veer die jij laat zien past wel, maar is te kort. Hierdoor zal je scooter aan de achter 3 cm oid lager staat en dat is niet zo best voor je wegligging en het ziet er ook niet uit :X.
 
aerox 285 mm std. Ik heb nu een Forza veer van 330 mm en da kan gewoon. Alleen je middenbok kan niet meer aan de grond, mja daar hebben ze zijstandaards voor :p

Maar je kunt er gewoon een andere veer opzetten ondanks de lente, je zit positie is wel wat anders maar dat went.
 
Timmetje103 said:
aerox 285 mm std. Ik heb nu een Forza veer van 330 mm en da kan gewoon. Alleen je middenbok kan niet meer aan de grond, mja daar hebben ze zijstandaards voor :p

Maar je kunt er gewoon een andere veer opzetten ondanks de lente, je zit positie is wel wat anders maar dat went.


mja , hij wil een doppler veer en hij heeft een firefox en die heeft std al een lange veer
 
Timmetje103 said:
hoogste ophoog blokje, anders zit je gewoon ietsjes lager, daar is ook niks mis mee opzich ;)

(ben je 1 van de weinige:p)


probleem bij firefox is dat als de schokbreker te laag is dat het blok dan aan de vookant te laag hangt en bij firefox komt het zo al vaak voor dat de uitlaat de straat raakt , ook de std pijp!
 
melf #50 said:

Een firefox veer is veel langer dan andere scooter veren ookal gebruik je een ophoogblokje dan zal je nog niet aan de hoogte komen. Probeer je dit wel dan resulteerd dit in een rotte wegligging en en een lomp uiterlijk :)
 
kan ik nu een duidelijk antwoord krijgen? want de meningen zijn verschilt


maar als ik op de zelfde hoogte kan komen doormiddel er een ophoogblokje onder te zetten dan verandert me wegligging togh niet?
 
Als je op de zelfde hoogte kan komen is er geen probleem. Zoals Melf zegt: mail even naar Tiben met de vraag welke maten er zijn van die Doppler veren. En dan kun je gaan kijken naar een ophoogblokje. Ik dacht dat die van Doppler tot 285mm gingen, is dit het geval... dan kun je er makkelijk een ophoogblokje van 4 cm plaatsen. Dan zit je dus op 325mm.

(Bernd het rekenwonder +ralf+ )
 
Back
Top