This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

lengte en diameter drukveer minarelli

Status
Not open for further replies.

kerel op neos

Well-Known Member
ik heb een peugeot buxy mijn setup is
polini corsa
yasuni R
17,5 carb
en de koppeling en vario orgineel

en ik heb een sterkere drukveer gekocht van malossi en deze is kleiner dan de orgineel en rijdt er ook veel slechter op
nou is mijn vraag hoe lang en wat is de diameter van een minarelli drukveer want die zijn langer dan die van piaggio/peugeot.
omdat de malossi drukveer korter is, is de druk ook niet zo groot volgens mij?

normaal gesproken is het zo dat als je een piaggio hebt dat het dan goed moet willen met een piaggio veer , als dit niet wil is er wat aan de hand..

zo kun je bij een mina koppeling op een piaggio zetten ,maar dan moet je wel mina veren gebruiken anders is de piaggio veer te groot , dit is wel verschillend per koppeling btw.

maar het beste gebruik je gewoon een veer die erin hoort

Ja idd het is er natuurlijk voor gemaakt om met eigen merk onderdelen te werken en niet van andere merke scooters

Zal het blokje wel eens nakijken voor hem, kijken of tie m zo goed heeft afgesteld zoals hij zelf beweert

heb er nu dus een rode malossi veer in zitten van mina.
en hij is zeker beter geworden met iets zwaardere rollen maar kan nog iets beter, dus het heeft zeker effect als je een langere veer in hebt.
maar goed ga van de week eens ff een setje polini veren kopen voor peugeot want ben nog niet echt tevreden
bedankt voor de reacties

hoe langer de veer hoe meer de veer in elkaar gedrukt word , dit heeft als nadeel dat de veer eerder in elkaar zit en dus de poelies tegen KAN houden en dus niet helemaal op top komt..

Status
Not open for further replies.