This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

lengte en diameter drukveer minarelli

Status
Not open for further replies.

kerel op neos

Well-Known Member
ik heb een peugeot buxy mijn setup is
polini corsa
yasuni R
17,5 carb
en de koppeling en vario orgineel

en ik heb een sterkere drukveer gekocht van malossi en deze is kleiner dan de orgineel en rijdt er ook veel slechter op
nou is mijn vraag hoe lang en wat is de diameter van een minarelli drukveer want die zijn langer dan die van piaggio/peugeot.
omdat de malossi drukveer korter is, is de druk ook niet zo groot volgens mij?
 
kun je weinig van op aan btw.. elk meer veren heeft weer een andere lengte en dikte...

maar bij Buxy met zo'n setup moet het perfect willen lopen met een std veer..
 
hij trekt gewoon lekker op maar bij de 40 á 50 zakt de toeren weg.
trekveren zijn zwarte omega en de rollen wegen 6.3 drukveer is orgineel maar moet gewoon strakker want als ik ong. 60 rij en gas los laat dan pakt ie niet goed weer op.
 
nee hij is nou eigenlijk al te licht maak al iets overtoeren moet ong 7 G. rollen in maar dan zakt ie nog verder weg in toeren.
maar volgens mij is de polini drukveer wel langer dan de malossi tenminste zover ik weet van peugeot
 
tja kan ook wel vaag gaan lullen maar dat was mijn vraag niet eens welke cil beter is dan de ander.
mijn vraag was de lengte en diameter van een mina drukveer?
en of iemand weet of de polini drukveer langer is dan de malossi drukveer voor peugeot?

hopelijk nou wel een duidelijke antwoord
 


minarelli drukveren zijn smaller en langer dan peugeot veren iig , onderling verschilt het nog wel per merk ,en je moet ze nieuw meten ,een gebruikte veer kan iets ingezakt zijn..

maar je moet ook gewoon peugeot veren gebruiken , anders niks
 
kerel op neos said:
ik heb nu een rode malossi veer van mina en die is even lang maar wel iets smaller
ga hem vanavond ff proberen hopelijk is het dan opgelost

Zoals melf al aangeeft kan je gewoon beter de peugeot veren pakken.
en op Minarelli is rood de sterkste drukveer, gebruiken 'wij' Mina-mannen
pas bij een hoogtoerigere setup , ala Mhr e.d.

Als je perse met een Mina veer wilt gaan rijden kan dat misschien wel gerust maar dan zou je toch maximaal de gele moeten gebruiken, die is sterk zat, en als dat niet voldoet kan je een witte proberen of wat met rollen e.d. gaan spelen of met de carb afstelling.

Trekveren zou ik btw ook eens wat slappere nemen misschien dat ie t dan ook wat beter doet
Probeer eens de witte trekveren van Malossi.

Bij mijn setup doen die veren t goed zat en zitten std in de DeltaClutch
en heb zelf een gele drukveer en gaat ook goed icm. een Airsal 70ccT6 en dat is toch ietsje feller als gietyzer

Probeer het eens en je merkt t vanzelf.

Groetjes Richard
 
Kan wel minarelliveer proberen maar die krijg jij net over je poulie uiteinde heen, die is veel te breed en de diameter van een minarelli drukveer is veel te klein!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
het hoort gewoon niet en geeft meestal ook een verkeerd effect , dus haal gewoon een paar Peugeot veren en ga even afstellen..

het hele variosysteem van peugeot reageerd ook heel anderd , dit heeft ook te maken met de verdere opbouw van het blok..
 
melf #50 said:
het hoort gewoon niet en geeft meestal ook een verkeerd effect , dus haal gewoon een paar Peugeot veren en ga even afstellen..

het hele variosysteem van peugeot reageerd ook heel anderd , dit heeft ook te maken met de verdere opbouw van het blok..

Dit heb ik ook al opgemerkt bij mijn scooter: een peugeotdrukveer in een piaggo blok
 
JBB said:
Dit heb ik ook al opgemerkt bij mijn scooter: een peugeotdrukveer in een piaggo blok

Heb t ook opgemerkt bij Pia, maat van me kreeg m totaal niet afgestelt met pia drukveren en vroeg hij aan me of ie mijn gele drukveer mocht testen , en moet eerlijk zeggen , hij is er wel op voorruit gegaan.

dus t hoeft niet altijd verkeerd te zijn natuurlijk
 
Dat is... maar ik had niet egt een negatief effect, had een rode drukveer van peugeot erin gezet bij mij, was netalsof het een gele voor piaggo was
 
Status
Not open for further replies.