lengte benzineslang, maakt het wat uit?

WW-70

Member of SRC Tuning Team
Hey mensen,
maakt het wat uit hoelang mijn benzineslang van de tank naar de carb. is?
Of moet het zowieso gewoon zo kort mogelijk?

Misschien beetje nutteloos, maar wil het ff weten :p

Greetz,
Gavin!
 
Advertisement - register to remove this

Tmaakt alleen uit bij de 1ste keer starten omdat de slang dan nog leeg is :p
Daarna heeft t alleen maar t voordeel dat je bij n slang van 2m nog voldoende benzine hebt terwijl je tank al lang leeg is :p
 
Cipher said:
Tmaakt alleen uit bij de 1ste keer starten omdat de slang dan nog leeg is :p
Daarna heeft t alleen maar t voordeel dat je bij n slang van 2m nog voldoende benzine hebt terwijl je tank al lang leeg is :p


dat wil dus niet zeggen dat je nu ineens 100 meter slang in je buddy moet proppen :p


gewoon losjes met speling leggen
zodat hij niet te strak staat bij het veren
dan is het gewoon goed
 
voordat je hem start wel :p

Ik vul hem toch eerst en duw hem meteen op de carb. want als ik met een nieuwe cilinder meteen ga kicken zonder benzine of olie houdt die cilinder het minder lang..

Maar dan leg ik hem iets langer voor de zekerheid:)

Bedankt mensen,

Greetz,
Gavin!
 
Hoezo, als je cilinder geen smering heeft, heb je alleen maar kans op krassen, vooral als je een nieuwe cilinder hebt en er zitten 5 korreltjes zand ni je cilinder..

Ikzelf gooi er altijd olie in, en dan starten.. Rookt wel ff de eerste km's, maar weet je zeker dat het goed smeert :)
 
Erik ik zou maar eens van de Jonkels af blijven:D:p.
Mja boeiend hoe lang, maar maak t cker niet te kort, anders schiet je slang er af bij elk hobbeltje:|. Ken het probleem namelijk.
 
Als je net je benzine slang hebt vervangen, duurd het wel wat langer dan 2x kicken tot je vlotter zich heeft gevuld hor :rolleyes:

Ikzelf heb zelf even aan mijn vacuumslang gesabbelt tot de benzineslang en vlotter waren volgelopen met benzine om me een middagje kicken te besparen. En tevens een beetje olie in het bougiegat gegooid. Rookt als de tiefus, maar zo wist ik tenminste zeker dat mn nieuwe zuiger het naar zn zin had.
 
ik gebruik juist al olie als ik de cilinder monteer, gewoon met wat olie de wand en zuiger insmeren, dan willen de zuigerveren er ook net wat makkelijker in en draait het allemaal soepel de eerste meters.
 
Back
Top