Lekt iets bij voorwiel

Vano

Member
Hoi,

Na net mijn scooter gefixt te hebben lijkt er ju een nieuw probleem te zijn opgedoken.
Er lekt iets bij mij voorwiel, lijkt echt bij de as vandaan te komen. Olie vetachtige substantie.

Weet iemand wat het is? En zoja hoe los ik het op?
 
Advertisement - register to remove this

wat voor scooter? schokdempervloeistof uit je vorkpoot of remvloeistof. uit je as (hoort) alleen vet te kunnen komen en dan pas als je met 100 een berg af bent gekomen en hem hebt afgeremd tot je schijf of trommel gloeit.
 
wat voor scooter? schokdempervloeistof uit je vorkpoot of remvloeistof. uit je as (hoort) alleen vet te kunnen komen en dan pas als je met 100 een berg af bent gekomen en hem hebt afgeremd tot je schijf of trommel gloeit.
Betreft een sym orbit50 uit 2011, is old engine dus gy6 blokje dr onder.
Post automatically merged:

image.jpg
Daar komt het uit, maakt ook beetje apart geluid alsof er iets langs elkaar komt.
Wiel inmiddels gedraaid vandaar dat het niet naar beneden is gelekt op foto.
 
dit ziet er ook meer uit als fijn aluminium slijpsel of -oxide en het lijkt nu alweer opgedroogd, mogelijk meegenomen door water wat er tijdens wassen of regen bij is gekomen..
 
ik zou kijken of er genoeg ruimte tussen die meenemer en je velg zit (lijkt weinig, zo op déze foto) en dan kijken waarom niet. opnemerhuis en velg horen elkaar nèt niet te raken, lijkt mij? geen speling (kantelen/zijwaarts) op je wiel?
 
gewone WD40 is niet dun genoeg, gebruik een èchte kruipolie (WD40 Specialist super kruipolie).
Wat voor sleutel gebruik je? probeer je hefboom te vergroten (als je een dop met "glijgreep" gebruikt, stuk pijp erop, bij een ring-steeksleutel (moet je sowieso de ring op de moer zetten) kan je een grotere ringsleutel ìn de steeksleutel-kant van de eerste haken..
een slagmoersleutel is ideaal, als je die niet hebt, kun je wel proberen de roest te "breken" door bij bouten een tik op de kop te geven met een hamer, een moer, mits groot genoeg, "knijp" je even tussen twee hamers: als je tweehandig genoeg bent tik je er van twee kanten tegelijk op (mik op de vlakken, niet op de hoeken, anders krijg je er geen sleutel meer op) als je dat niet bent: zwaarste hamer als "aambeeld" eronder, lichtere van de twee bovenop tikken.
laatste noodgreep, veiligheidsbril op!: ringsleutel waar je vòl aan hangt en dan een tik op het andere eind.
 
Je zegt ik krijg de bout niet los maar ik neem aan dat je aan de moer draait toch?
Ja dat bedoel ik
Post automatically merged:

gewone WD40 is niet dun genoeg, gebruik een èchte kruipolie (WD40 Specialist super kruipolie).
Wat voor sleutel gebruik je? probeer je hefboom te vergroten (als je een dop met "glijgreep" gebruikt, stuk pijp erop, bij een ring-steeksleutel (moet je sowieso de ring op de moer zetten) kan je een grotere ringsleutel ìn de steeksleutel-kant van de eerste haken..
een slagmoersleutel is ideaal, als je die niet hebt, kun je wel proberen de roest te "breken" door bij bouten een tik op de kop te geven met een hamer, een moer, mits groot genoeg, "knijp" je even tussen twee hamers: als je tweehandig genoeg bent tik je er van twee kanten tegelijk op (mik op de vlakken, niet op de hoeken, anders krijg je er geen sleutel meer op) als je dat niet bent: zwaarste hamer als "aambeeld" eronder, lichtere van de twee bovenop tikken.
laatste noodgreep, veiligheidsbril op!: ringsleutel waar je vòl aan hangt en dan een tik op het andere eind.
Oke dan koop ik dat even en probeer met de hamer, er kwam trouwens wel een hoop zwart spul uit toen ik met de wd40 erop spoot.
 
Krijg nogsteeds geen beweging in de moer, ook niet na gebruik van kruipolie en tik met de hamer . Nog andere tips om het los te krijgen? Of om het schuur geluid op te laten houden zonder te demonteren?
 
Back
Top