Lekkende olie uit terugloop

Gabbarox

New Member
Hallo ik heb een 2009 rox met 17,5 mm dellortho carb op mijn carb gaat een olieslang rechtstreeks mn reservoir in moet dr geen oliepomp inzitten ? En ik heb nu sproeier 76 er in loopt en start perfect ook de bougiekleur perfect maar rookt heel erg en lekt super veel olie uit de uitlaat zou iemand weten wat dit is alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Die "vriend" toch maar even vragen waarom hij deze oliepomp heeft afgekoppeld en je willens en wetens een scooter heeft verkocht zonder oliepomp met alle mogelijke gevolgen van dien.
 
Dit zou een verklaring kunnen zijn en dan op mengsmering rijden echter zijn vriend heeft niet alleen de oliepomp verwijderd maar ook het slangetje van het olietankje rechtstreeks aangesloten op de carb/spruitstuk.
Dus er lekt bij stilstand ook langzaam olie door dit slangetje door de zwaartekracht en als de motor loopt wordt dit nog eens versterkt door het vacuum van de motor.
MAW het motorblok loopt langzaam vol 2-takt olie, geen wonder dat hij olie lekt!

Een 12mm carb zal hier ook niet helpen.
Het beste is om de oliepomp terug te plaatsen of de olietank af te koppelen, de olieaansluiting op de carb af te doppen en op mengsmering gaan rijden.
 
Er zit normaal een dikke slang vanaf de tank naar de pomp.. Vanaf de pomp gaat het over na een dunnere slang die via de carb zit aangesloten..

Die dunne slang zit aan de pomp zelf.

Zo eentje heb je nodig:
xoliepomp-minarelli-gebruikt.jpg.pagespeed.ic.StPW54f-V4.jpg
 
Back
Top