Lekken van Gurtner carb

Status
Not open for further replies.

Rik491

alles race
Hello,

vandaag heb ik een Malaguti Phantom van een maatje overgenomen.
Helemaal geen problemen mee gehad, altijd dealer onderhouden blablabla.
Dus hij rijdt em voor mn deur en ineens begint de carb als een gek te lekken en houd pas na een paar minuten op.

Njaa, carb erafgehaald dus, schoongemaakt en weer erop gezet.
Starten, gaat gewoon goed. Dus is kijk onder de scooter en er licht weer een hele plas.

Het komt van onder de vlotterbak vandaan. Als je dat nippel indrukt dan stroomt alles eruit zegmaar.
Ik weet niet of het van de zijkant van het nippel komt of uit het nippel.

Ik heb hiervoor altijd Dellortho's gehad en nog nooit een dergelijk probleem gehad. (dit heeft ook gewoon een normaal schroefje in de vlotterbak)

Weet iemand wat dit kan zijn? Is de carb kapot is is er wat anders aan de hand?


Alvast bedankt!!

Rik
 
Advertisement - register to remove this

als je de carburateur even los pakt en dan de benzine eruit laat lopen kun je de carb even schudden , dan kun je de vlotter horen, hoor je die niet zal ie vast zitten ,dan zit daar je probleem. dan kun je gewoon de carb onderste boven houden en de vlotterbak erop scroeven , even schudden en klaar.

maar het kan ook zijn dat je vlotternaald lek is , en HEEEEEl soms is de vlotter zelf lek..
 
Kheb de carb open gehad, vlotter zit gewoon waar die moet zitten en gaat gewoon heen en weer zoals het hoort..

Kan het eventueel nog wat anders zijn dan de carb?
Vacuumnippel ofso (ik roep maar wat)?
 
thanx

Maar als je vlotter vastzit dan hoort de benzine uit mn overloop te komen toch?
Nu komt het echt uit of bij het nippel vandaan.
Het is ook echt een straaltje..

Njaa iig, ik ga vandeweek ff een 17,5mm dellortho proberen en dan hoop ik dat het opgelost is.

Bedankt Melf (again :p)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top