Lek koelvloeistof derbi

dervi drd evo

New Member
Goedendag,
Ik heb een derbi senda uit 2011. Hij is water gekoeld. Echter loopt de koelvloeistof tank erg snel leeg. Dit komt door een slangetje zie zit die zit aan de grote slang naar de radiateur. (Op alfbeelding slangetje met tie rip naar rechts.) Normaal komt hier denk ik een klein beetje uit als er iets in overvloed is. Maar bij mij loopt hier heel veel uit. Na een of twee kilometers gereden te hebben is mijn tank leeg. Weet iemand wat hier het probleem is en wat er aan te doen is?

Mvg 1000024046.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Ga als eerste naar een Automaterialen zaak , of eventueel naar Gamma .. koop een passend slangklemmetje ;
Blijft het dan nog lekken .. dan is de koppakking lek , er word dan druk van de compressie het kvs systeem geblazen .
 
Bedankt voor reactie,
Ik had nog een vraag, want waarom moet er een slangklemmetje op? Is de bedoeling dat dat slangetje dicht zit? Is dit niet het slangetje dat normaal zorgt voor de koeling van de carb?
 
Er zit hier ook wel een klemmetje op alleen omdat ik dacht dat hier misschien lekte heb ik er nog een tie rip opgezet. Maar het probleem ligt voornamelijk dat er uit het slangetje veel koelvloeistof komt. Dit slangetje is niet aangesloten op iets anders.
 
Ja ja ... Warme Koelvloeistof gaat een Carb Koelen ?? denk eerder verwarmen , dan alsnog heb je 2 slangetjes op de Carb , een Aanvoer , en een Retour.
 
Ja dan bedoel ik dat deze van de carb afkomt. Er zit namelijk ook nog een andere aanaluiting op de carb waar de koelvloeistof in kan komen. Echter weet ik ook niet helemaal zeker of dit klopt.
 
Er zit hier ook wel een klemmetje op alleen omdat ik dacht dat hier misschien lekte heb ik er nog een tie rip opgezet. Maar het probleem ligt voornamelijk dat er uit het slangetje veel koelvloeistof komt. Dit slangetje is niet aangesloten op iets anders.
Ik weet niet of ik je goed begrijp maar bedoel je dat een slangetje die niet is aangesloten koelvloeistof uit komt? Dan doe je die toch afsluiten?
 
Back
Top