Leike Hornet lage toeren

RickvG

New Member
Ik heb al 2 jaar een Leike Hornet en er staat al bijna 20.000 op de teller.
Maar de laatste tijd trekt de scooter wat minder door langzame bochtjes.
Wanneer ik moet remmen voor een kruising, is er wat vertraging wanneer ik gas geef, en valt soms helemaal stil.
Nadat hij stil is gevallen, en ik de scooter opnieuw start, zijn de toeren te laag.
Met heel rustig gas geven trekt hij wel weer door, maar het gebeurde vandaag dat het niet lukte.
Wanneer ik gas geef, valt de brommer stil. Ook lang stationair laten draaien heeft geen zin.
Wat wel helpt is het afzetten van de motor, waarna hij weer normaal rijdt.

Het probleem ligt m dus wanneer de snelheid laag is, zij het voor een kruispunt, of als ik stil sta. De toeren zakken te ver terug.
Wanneer de scooter eenmaal op gang is, loopt hij weer als normaal.
Ook had ik van de fietsenmaker dat in het blok een scheurtje zou kunnen zitten.
Ik heb nog niet te veel gesleuteld, en zou graag eerst advies willen krijgen over wat er aan de hand kan zijn.
Ik heb al een beetje rondgekeken, en gezien dat het in een verstopte uitlaat kan zitten, of dat de carburateur verstopt zit.

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Rick,

ik zou inderdaad eens beginnen met het schoonmaken van de carburateur en het doorblazen van de kanaaltje/sproeiers.
Verder de werking van de vlotter en de vlotternaald controleren en de werking van de vacuumkraan/pomp
 
Beste RickvG,
Zoals ik het lees, (te lage toeren, lang stationair kan die wel etc) zou ik eerst de aandrijflijn helemaal schoonmaken. Plakkend residu verwijderen van vario, rollers, glijbus, koppeling en poulies. Goed schoonblazen. Ook spiebanen achterste poulies controleren op weerstand en zo nodig smeren. Hopelijk heb ik gelijk en rijd jij strakjes weer ontspannen.
Groet,
 
Last edited:
Back
Top