Leike hornet 4 takt opvoeren, HELP!!

Speed__

Well-Known Member
ik heb een paar weke geleden een gloednieuwe scooter gekocht. Een leike hornet, het heeft de uiterlijk van een Gilera DNA maar dan iets groter. En het probleem nu is dat die maar 50 gaat, hoe kan ik deze 4takt sneller laten lopen?O-)
 
Advertisement - register to remove this

vraagje

ik heb een paar weke geleden een gloednieuwe scooter gekocht. Een leike hornet, het heeft de uiterlijk van een Gilera DNA maar dan iets groter. En het probleem nu is dat die maar 50 gaat, hoe kan ik deze 4takt sneller laten lopen?O-)



hoi ik heb een vraagje:

ik weet niet hoe je hem op moet voeren maar wil de zelfde miss wel gaan kopen en dan wil ik graag weten hoe jij de scooter vind rijden op de snelheid in jou geval na.
dus ofdat hij goed en soepel enz rijd.

kan je me dat ff laten weten aub dan zou je me wel kunnen helpen

bedankt alvast.

jeroen.
 
Heb van horen zeggen dat het een onbetrouwbaar ding is, beter koop je een echte DNA.
Veel beter en daar zijn veel meer spullen voor te krijgen.
 
Heb van horen zeggen dat
'Ik heb van horen zeggen' dat je voor 4takt inmiddels al erg veel tuning spul kan kopen, en dan ben je zelfs met tuning nog niet de helft kwijt van een echte DNA.

4takt krijg je over het algemeen niet zo snel zonder andere onderdelen
Een 4takt gaat 75 zonder begrenzers. CDI, Carb en vario kunnen ze zitten.


Tip: Als je zinnige antwoorden op 4takt vragen wilt hebben kan je beter naar het scooter-freaks forum gaan daar zit een grote aparte 4t club zonder 2takt figuurtjes die onzin praten.
 
'Ik heb van horen zeggen' dat je voor 4takt inmiddels al erg veel tuning spul kan kopen, en dan ben je zelfs met tuning nog niet de helft kwijt van een echte DNA.


Een 4takt gaat 75 zonder begrenzers. CDI, Carb en vario kunnen ze zitten.


Tip: Als je zinnige antwoorden op 4takt vragen wilt hebben kan je beter naar het scooter-freaks forum gaan daar zit een grote aparte 4t club zonder 2takt figuurtjes die onzin praten.


Ik ben het deels met je eens en deel met je oneens.

Eens: Teveel mensen die denken iets van 2takt te weten bemoeien zich gelijk met 4takt, er zijn idd all aardig wat spullen voor 4takt te krijgen.

Oneens: De prijzen van je 4takt tuning onderdelen kunnen ook aardig in de kosten lopen en dan praat ik nog niet eens over de arbeid die er bij komt als je het laat doen. 4takt is een complexer concept dan 2takt, wil je even een cilinder vervangen dan moet je echt weten waar je mee bezig bent.

Zoon leike hornet is leuk om 60-65 mee te rijden maar als je echt harder wilt zonder teveel kosten kom je toch weer terug op 2takt. Vind een carb op 4takt al helemaal geen porem, doe het dan gelijk goed en wacht tot de eerste 50cc 4takt injectie uit komt.

@ topic starter: Vaak zitten er nog begrenzers in, een ring in de vario, en meestal ook een pikkie in het kopere dekseltje op de carb. cdi begrenzing word vaak alleen gedaan bij snor modellen.
 
4t met injectie is er al in de vorm van Honda (zoomer en 50cc schakel blok) en Yamaha (c3/vox/giggle) en zijn juist niet op te voeren. Carb op een 4t werkt prima, kijk eens naar wat je allemaal aan 4t carbs kan kopen voor een pitbike (honda schakel blok).

Als je op een 4t een 85cc zet ben je ongeveer 180 euro kwijt als je het zelf doet. Velen zijn je voor gegaan, zit een goede handleiding bij NCY ylinders. De prestaties zijn dan al vergelijkbaar met een 2t ac met snelle of onbegrensde uitlaat. Een yasuni r kost ook rond de 150 euro.

Prijzen kunnen niet in de cijfers lopen. Cylinder+kop max 199 voor 90cc, maar een gewone 80cc heb je voor 79 euro. Nokkenas max 79euro. Carb niet nodig maar kost max 89 euro. Uitlaat duurste is 179 euro, heb je wel RVS. Valt allemaal echt wel mee.
 
waar zijn die 4takt opvoerspullen te koop? aangezien ik met een agility125cc rij en die wel wat harder mag..

edit:: ik zie t al, ncy motorsport ;)
 
Back
Top