Legaal de weg op met verlast frame?

Jeff0

Hendig sjiek slipper
Hoi,

Ik ben alweer een tijdje bezig om mijn slider te verbouwen naar minarelli horizontaal, de bedoeling is om hiermee op straat te gaan rijden. Ik heb een frame gevonden met de ophanging van een beta er onder gelast. Ik heb dus 2 frames, het orgineel met minarelli vertikaal blok en de andere met horizontaal blok.

Vraagjes:

1. Hoe kan ik hier redelijk legaal mee op de openbare weg rijden? (denkend aan de toekomst, verplicht kenteken, schouwen etc.)

2. Als ik de scooter met het vertikale frame laat schouwen, en vervolgens alles over zet op het horizontale frame ben ik dan nog verzekerd?

3. Is het mogelijk om de scooter met het horizontale frame te laten schouwen? (dacht het niet toch?)
 
Advertisement - register to remove this

je kan het frame met horizontale blok gewoon laten schouwen. ze kijken namelijk niet naar de staat van de scooter, maar enkel naar het frame nummer en bloknummer of die niet gejat zijn.

of je met het verlaste subframe legaal de weg op mag durf ik niet te zeggen. in principe wordt het gehomologeerde model goedgekeurd voor de openbare weg.
dat is dus het frame met her vertikale blok. als jij een andere ophanging en blok daaronder bakt is het niet meer gehomologeerd en dus niet 'legaal' voor op de openbare weg.
echter denk ik dat een agent dit niet eens opmerkt als hij je langs de weg zet.
 
Nog een vraagje:

Als mijn scooter geschouwt is, kan ik dan tegen de verzekering zeggen dat ik een ander frame heb? Of moet ik zeggen dat ik een nieuwe scooter heb?
 
Ja oke, maar mijn scooter is nu verzekerd met het vertikale frame. Kan ik dan gewoon opeens een ander framenummer opgeven?
 
Ja is geen probleem. Gewoon verzekering laten overzetten, kost meestal wel een paar euro. Echter is een kenteken scooter/framenummer gebonden dus die kun je niet overzetten.
 
Ik lees net dit in een ander topic...

BurN said:
Laat je scooter gewoon schouwen bij de dealer.

Laat hem het motornummer gewoon invullen, ws komt er wel een steekproef op omdat het motornummer niet overeen komt met het framenummer wat in het landelijke bestand van de RDW staat. dit controleren ze digitaal dat gebeurt dus gewoon goed.

Bij de steekproef gewoon aangeven dat het vorige motorblok gesneuveld is en dat dit motorblok het vervangende blok is. wat wel moet overeenkomen met het blok van het std gehomogeerde model.

Suc6 ermee
Oi

Het vervangende blok zou hier overeen moeten komen met het std gehomogeerde model. Dat betekend dus dat je niet met een andere type blok kan gaan rijden, dan er standaard bij het frame hoort?
 
klopt, omdat het dan geen gehomologeerd model meer is.
wat je dan zou moeten doen is hem door de rdw laten keuren om hem weer gehomologeerd te (proberen iig) krijgen.
maar dat kost je bakken met geld.

ik zou dan het originele frame+blok laten schouwen en na de schouwing een ander blok erond bakken.
echter weet ik niet hoe het dan zit met de verzekering in geval van ongelukken.
 
Je laat gewoon je verticale frame schouwen en dan rijd je daar effe een week of 2 op en dan bel je je verzekering op en zeg je dat je een andere hebt maar precies het zelfde type en laat je verzekering gewoon overzetten en geef je alleen je andere frame nummer door en bloknummer als dat moet.

Weet niet of dat kan lukken maar valt te proberen
 
Gaat niet lukken, met dat kenteken :mad:. Als je een nieuw frame hebt, moet je hem weer laten schouwen...

Denk dat het niet gaat lukken zo om hem de weg op te krijgen :| kutregels ook...
 
De enige manier is om het vertikale frame te laten schouwen, en dan daar een mina horizontaal subframe onder bakken.
 
met een ongeluk kijken ze niet naar je bloknummer.

Als ik jouw was zou ik het horizontale frame met het verticale blok laten schouwen ( gewoon beiden los afgeven) dat lukt want het hoeft geen rijdende scooter te zijn of zo puur de nummertjes.

Ik heb op mijn Ciao een Polini speedengine, daar staan geen nummers op en ik heb dus de brommer er afgegeven met een originele lege carter hebben ze gewoon geschouwt nadat ik het even uitgelegd had. Dus dit zal ook geen probleem zijn lijkt me als je naar een bekende bromzaak gaat !
 
Back
Top