Leeglopende achterband

breugeltje

Well-Known Member
Ik had een week terug een lekke en leeglopende band die ook nog eens versleten was oftewel maar even een nieuwe gehaald.

Maar nu heb ik nog steeds het probleem dat hij langzaam leegloopt. Zo ongeveer 1 bar per dag. Hoe kan dit komen? Band heb ik er gewoon bij de dealer om laten leggen. De band is van het merk Ceat en het gaat om een 12 inch velg.

Advertisement - register to remove this

haal de band eraf of laat het doen en zet er een nieuw ventiel in en schuur de velgrand op ,dan moet het voorbij zijn,

OF de band moet nu al weer lek zijn , en dat kan , heb het ook wel vaker meegemaakt zelfs...

Had mn vriendin ook bij dr vivacity
Scooterdealer heeft er toen in 5 minuten een binnenband in gedaan zodat ie niet meer KON lekken bij de velg-rand.
Sindsdien geen enkel probleem meer =).

Kan ook wel ff wat minder gedoe zijn dan je velgrand opschuren, nieuw ventiel etc.

dat is niet de beste oplossing eigenlijk , het nadeel namelijk van een binnenband is dat ALS deze lek gaat dat ie ten eerste in 1 keer leeg is , ten 2e MOET je dan de band er weer af hebben.

bij een tubeless band kun je er vaak nog een prop in gooien , en hoef je dus de band er niet af te halen.

een binnenband is imo ogen alleen een laatste redmiddel.

Was vergeten te zeggen dat er tegelijk een nieuw ventiel is ingegaan. Tevens had ik nog niet met de band gereden en toen was hij alweer een stuk leger de volgende dag.

Toch maar kijken voor een binnenbandje denk ik zo :P

Nee geen binnenband!:p Ga gewoon even langs profile of kwikfitt oid, daar halen ze je band eraf, schuren de rand van de velg een beetje op, en doen er een speciaal lijm achtig iets tussen. Probleem opgelost en misschien nog wel goedkoper als een binnenband ;)

Mja, gewoon ff teruggaan naar de dealer, als het vanaf het begin al was heeft ie toch gewoon slecht werk gelevert... of vergis ik me nou?

Enigste is wel dat je het moet bewijzen natuurlijk

een beetje dealer zal dit gewoon netjes oplossen.

ik vind ook als je een band erop zet doe het dan goed , dus altijd goed de velgrand controleren , ook het ventiel en de band zelf (ook al is ie nieuw)

en zoals ik al zei een binnenband moet je als laatste middel gebruiken.

Back