Zeker is led een alternatief.
Gebruik eens de zoekfunktie van dit forum en je vindt een aantal draadjes over de ombouw naar led en de bevindingen.
Afhankelijk van welke scooter/brommer je hebt, moet je wel de verlichting ombouwen van wisselspanning naar gelijkspanning.
Staat het erbij dan?
Want op die foto zie ik dat helemaal niet en je hebt nog steeds niet geschreven om welke scooter het gaat, misschien werkt de verlichting al op gelijkspanning direct van de accu en is ombouw helemaal niet nodig.
Werkt je verlichting alleen als de motor draait of ook al als je de scooter enkel op contact zet?
Ik ken deze lamp. Niet doen. Want je hebt totaal geen dimlicht en het groot licht werkt eveneens slecht.
Een koplamp werkt met een reflector. De lamp (LED in dit geval) moet voor dimlicht naar één zijde uitstralen om een goed lichtbeeld te krijgen.
Deze lamp doet dat totaal niet, los van de slechte lichtopbrengst bij de lamp (die ik had i.i.g.)
Deze lamp heeft 950 lumen en dat is vergelijkbaar met een gloeilamp van ongeveer 75 Watt.
En dat is dan weer erg veel voor een scooter (waar de gloeilamp normaal 35 Watt is)
Ik heb zo'n soort led lamp gemonteerd , in vergelijk met mijn 35w lamp , een zee van licht , ook duidelijk verschil met dim en groot licht .
Koplamp wel goed afstellen i.v.m. verblinden tegenliggers .