Led lampen Malaguti Firefox .

FireFoxer82

Member
Hoi ik wou vragen of ik led lampen in mijn Malaguti Firefox kan doen zonder problemen?

Ik heb nu de standaard halogeen lampjes erin zitten maar echt weinig licht.
Nu heb ik p26s led lampjes besteld van 6000k helder wit.

Dus mijn vraag is zal dit goed gaan?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb het schema van jouw scooter niet bekeken maar als de verlichting van jouw scooter alleen werkt als de motor draait, zou ik er niet aan beginnen.
Klopt mijn verlichting werkt alleen als de motor draait.
Maar wat kan er dan mis gaan als ik vragen mag?
Gaan de lampjes kapot of trekt die de accu leeg of gaan de kabels doorbranden?

Maar zou ik ook niet nieuwe kabels kunnen trekken van de accu naar de koplampen en met een schakelaar ertussen zodat het dan wel via de accu werkt?

Ik hoor het graag

Mvg FireFoxer
 
Als de verlichting alleen brandt als de motor draait dan werkt deze op wisselstroom.
Led lampen branden alleen goed op gelijkstroom= accu.
Vaak zie ik scooters rijden met knipperende verlichting, dat is dan aangesloten op de originele bedrading, dus wisselstroom.
Zonde want dan gaan de ledlampen kapot.
Beter op gelijkstroom aansluiten, dus het draadje wat naar de dim/grootlichtschakelaar gaat aansluiten op gelijkstroom.
 
Als de verlichting alleen brandt als de motor draait dan werkt deze op wisselstroom.
Led lampen branden alleen goed op gelijkstroom= accu.
Vaak zie ik scooters rijden met knipperende verlichting, dat is dan aangesloten op de originele bedrading, dus wisselstroom.
Zonde want dan gaan de ledlampen kapot.
Beter op gelijkstroom aansluiten, dus het draadje wat naar de dim/grootlichtschakelaar gaat aansluiten op gelijkstroom.
Oké bedankt voor je uitleg. Ik heb een malaguti firefox f15 Ducati corse van 2008
En deze type heeft geen schakelaar meer van dim naar grootlicht omdat hier nu een boardcomputer in zit.

Dus kan ik eigenlijk beter een nieuwe draden trekken van accu naar koplamp en met een aan/uit schakelaar toch?
Post automatically merged:

Als de verlichting alleen brandt als de motor draait dan werkt deze op wisselstroom.
Led lampen branden alleen goed op gelijkstroom= accu.
Vaak zie ik scooters rijden met knipperende verlichting, dat is dan aangesloten op de originele bedrading, dus wisselstroom.
Zonde want dan gaan de ledlampen kapot.
Beter op gelijkstroom aansluiten, dus het draadje wat naar de dim/grootlichtschakelaar gaat aansluiten op gelijkstroom.
sketch-1610883232183.png
Oké ik snap het al. Zodat ik gewoon via de originele schakelaar mijn lampen aan kan doen. Bedankt
 
Last edited:
Back
Top