Led dagrijverlichting

Niels20

New Member
Hallo allemaal,
Ik heb een korte vraag. Ik heb dagrijverlichting (power 1 led) voor en achter op mijn piaggio zip 4t 2017 gemonteerd. Echter gaan deze niet aan als ik de scooter op contact zet. Wel als ik hem echt start alleen ik zie vaak mensen waarbij hij het al doet als ze hem alleen op contact zetten. Weet iemand of dit normaal is? En of dit eventueel te verhelpen is?
Mvg
 
Advertisement - register to remove this

Achter heb ik een power 1 lamp gemonteerd. Deze heb ik aan mijn power 1 led vastgemaakt. Afgetakt: rood op rood en geel op geel. Voor de rest heb ik achter niks veranderd. Is dat duidelijk genoeg? Meer informatie kan ik zo even nu niet geven. Ik ga waarschijnlijk van de week nog even de kappen etc open maken, kan ik het dan wat beter uitleggen denk ik!
 
Ik snap het inderdaad niet.
Als het goed is heb je in bij je achterlicht een geel/zwarte, een wit/zwarte en een zwarte draad.
Waarvan de wit/zwarte draad voor het remlicht is en de geel/zwarte voor het achterlicht is en de zwarte draad massa is.
 
Euhm in mijn originele lichten inderdaad wel, echter zit dat in de power 1 led verlichting niet. Daar is het geel en rood
Post automatically merged:

Even tussendoor, weet jij misschien of het überhaupt normaal is dat dagrijverlichting aan gaat als je het contact op aan staat?
 
De schema's die ik heb van de Zip heeft geen één dagrijverlichting.
Mijn Vespa GTS300 gaat de dagrijverlichting wel gelijk aan als ik het contact aan zet.

Dus ik ga ervan uit dat jij de dagrijverlichting parallel hebt aangesloten met de normale verlichting.
Wil je dat de dagrijverlichting brandt als je de scooter op contact zet zul je de spanning moeten wegnemen/aftakken op de witte bedrading van de scooter, dit is de geschakelde plus di van het contactslot komt.
Deze witte bedrading vindt je bij de volgende onderdelen van de scooter en je takt het dus daar af waar het voor jouw het makkelijkst is.

  • Witte draad bij het contactslot.
  • Witte draad bij je cockpit.
  • Witte draad bij de spanningsregelaar.
  • Witte draad bij de remlicht-schakelaars.
  • Witte draad bij de claxon-knop.
De laatste twee vind je ook op de connectoren van je linker en rechter handvatconnector.
 
Echter gaan deze niet aan als ik de scooter op contact zet. Wel als ik hem echt start alleen ik zie vaak mensen waarbij hij het al doet als ze hem alleen op contact zetten.
Wat maakt het uit of de dagrijverlichting wel of niet aangaat wanneer het contact aangezet wordt ?
Het gaat er toch om dat deze het doet tijdens het rijden ?
Kan je uitleggen waarom dit belangrijk voor je is ?
Ben benieuwd.
Persoonlijk zie ik het nut van deze verlichting niet in...
Maar het is wat een ieder mooi/belangrijk vind...
 
Kan handig zijn in het donker, zonder je scooter te hoeven starten. Ik heb het namelijk zelf ook. Alleen me hoofdkoplamp werkt pas bij starten. Dus die ledjes voor en achter zijn ideaal als verlichting.

Different people, different needs;)
Post automatically merged:

Euhm in mijn originele lichten inderdaad wel, echter zit dat in de power 1 led verlichting niet. Daar is het geel en rood
Post automatically merged:

Even tussendoor, weet jij misschien of het überhaupt normaal is dat dagrijverlichting aan gaat als je het contact op aan staat?

Bij piaggio gaat je daglicht of grootlicht altijd aan als de motor pas draait. Dus niet gebruikelijk nee als je alleen je contact aanzet. Wat ik persoonlijk zelf wel vervelend vind, is dat je helemaal je verlichting standaard niet kan uitzetten bij Piaggio. Zit geen schakelaar ofzo. Alleen grootlicht en dimlicht.
 
Last edited:
En als je pech hebt en je moet een stuk lopen met de scooter over een donkere weg.
Dan heb ik toch graag wat licht aan.
 
De schema's die ik heb van de Zip heeft geen één dagrijverlichting.
Mijn Vespa GTS300 gaat de dagrijverlichting wel gelijk aan als ik het contact aan zet.

Dus ik ga ervan uit dat jij de dagrijverlichting parallel hebt aangesloten met de normale verlichting.
Wil je dat de dagrijverlichting brandt als je de scooter op contact zet zul je de spanning moeten wegnemen/aftakken op de witte bedrading van de scooter, dit is de geschakelde plus di van het contactslot komt.
Deze witte bedrading vindt je bij de volgende onderdelen van de scooter en je takt het dus daar af waar het voor jouw het makkelijkst is.

  • Witte draad bij het contactslot.
  • Witte draad bij je cockpit.
  • Witte draad bij de spanningsregelaar.
  • Witte draad bij de remlicht-schakelaars.
  • Witte draad bij de claxon-knop.
De laatste twee vind je ook op de connectoren van je linker en rechter handvatconnector.
Oke heel erg bedankt voor de hulp!!!! Ga ik dat even proberen.[/QUOTE]
 
Last edited:
Niels,

je hebt 2 keren op de knop "reply" gedrukt maar er staat buiten 2 maal een kopie van mijn verhaal in bijdrage #6 verder helemaal niks......
 
Beste sparky,
Dat ging perongeluk, ik ben aardig nieuw op het forum dus ik weet nog niet helemaal hoe alles werkt!
 
Hi Niels, no worries.

Ik dacht dat je iets wilde antwoorden en dit misgegaan was.
Onderaan je eigen bijdrages staan 3 linkjes nameleijk "Report", "Edit" en "Delete".

  • Op "Report" kun je drukken wanneer je de beheerder iets wil mededelen over de bijdrage, deze gebruik je bijna nooit.
  • Op "Edit" druk je wanneer je, je eigen gepubliceerde bijdrage wilt aanpassen, bijvoorbeeld om type-fouten te verbeteren of iets wil veranderen aan de tekst zoals iets toevoegen of weghalen.
  • Op "Delete" druk je als je, je eigen bijdrage volledig wilt wissen.
Dus wanneer je per ongeluk iets hebt gepost, zoals je eigen bijdrage nr #11, klik je eenvoudig weg op "Delete" en je post wordt gewist.
 
Hi Niels, no worries.

Ik dacht dat je iets wilde antwoorden en dit misgegaan was.
Onderaan je eigen bijdrages staan 3 linkjes nameleijk "Report", "Edit" en "Delete".

  • Op "Report" kun je drukken wanneer je de beheerder iets wil mededelen over de bijdrage, deze gebruik je bijna nooit.
  • Op "Edit" druk je wanneer je, je eigen gepubliceerde bijdrage wilt aanpassen, bijvoorbeeld om type-fouten te verbeteren of iets wil veranderen aan de tekst zoals iets toevoegen of weghalen.
  • Op "Delete" druk je als je, je eigen bijdrage volledig wilt wissen.
Dus wanneer je per ongeluk iets hebt gepost, zoals je eigen bijdrage nr #11, klik je eenvoudig weg op "Delete" en je post wordt gewist.
Top, dankjewel voor je hulp! Volgens mij is het gelukt
 
Back
Top