Led achterlicht zelf maken ?

ik had altijd een bus achterled erin stond zeer vet en goede handel erin gehad ;)

: ----------------->

dragster%20100%20kb%20nieuw%205.bmp
 
mtxdevil said:
ik was van plan om er 10 te gebruiken met een schijnhoek van 25 graden, redelijk rechtdoor dus.

als sterkte hiervoor wil ik ze van ongeveer 12.000 mcd tot 15.000 mcd gebruiken die zijn dus ook redelijk fel.

zou ik de ledjes daarvoor uit een led zaklamp kunnen slopen?? die geven zeker een hoop licht, zou ik daarmee we het wegdek goed kunnen verlichten?? k heb dr hier nog 1 liggen, alleen weet ik niet of ik die uit elkaar kan slopen, daar zitten 12 ledjes in, en schijnt echt mega ver.

ik vind die grote koplamp zo lelijk, daarom wil ik die weghebben, en de enige optie is die vervangen voor ledjes.


je kan dmv een berg witte powerleds een of 2 spots maken op je scoot

als je je kap volledig dicht hebt gepoliesterd en geplamuurt dan kun je met boortje 5 een gaatje maken en daaromheen 4 of 5 ringen met gaatjes (welke dicht opelkaar zitten) (mooiste is als de kap eerst iets word verdikt zodat de leds niet uitsteken) het meilijkste is dat de onderste helft zegmaar recht vooruit moet schijnen en de bovenste helft schuin naar beneden.
dan allemaal leds erin , aansluiten met weerstandjes!!!
en je hebt een behoorlijke pit licht
 
Hier zat ik dus aan te denken om dat met men knipperlichten te doen. Men pa wou eht wel doen maar moet nog ff zien. Eerst maar een helder glaasje zien te krijgen en dan zien of het lukt :eek:
 
mtxdevil said:
zou je ook witte leds als "koplamp kunnen gebruiken??

ik had een idee om 8 a 10 witte ledjes onder mn spatbord te plakken, en zo dus de "koplamp"vormen.
zou dit werken of zou dit alleen een lichtvlek opleveren, dus geen gericht licht op de weg??

Hiervoor zijn LEDs te diffuus. Je zult wel van grote afstand zichtbaar zijn, maar zelf zie je geen ene flikker.
Kun je beter LED's met een reflector nemen.. die geven nog min of meer een lichtbundel.

normal_picture00004%7E3.jpg

normal_picture00005%7E4.jpg


Zijn LED's in een halogeen-spot behuizing. Zijn als het goed is in 12 en 24volts uitvoering te krijgen.

Je hebt overigens ook zogenaamde 'laser-leds', worden wellens gebruikt in computer case-mods;
PICTURE-1.jpg
 
waar kan je die LED's in halogeen-spot behuizing halen :)
ik heb al een aantal keer op conrad.nl gekeken e.d. en daar staan ze volgens mij niet.

alvast muchas gracias!
 
ZIPSP|Castrol said:
waar kan je die LED's in halogeen-spot behuizing halen :)
ik heb al een aantal keer op conrad.nl gekeken e.d. en daar staan ze volgens mij niet.

alvast muchas gracias!

conrad heeft ze wel degelijk
tik maar eens led lampen in bij de zoek functie
 
Volgens mij zijn deze niet in Nederland verkrijgbaar. Maar ongetwijfeld wel andere merken (Deze zijn van FX-Lights).

Let wel op!
Je hebt deze dingen in wisselspanning en gelijkspannings uitvoering. Je moet de 12v DC (gelijkspannings) type hebben ;)
 
willen jullie even medenken

ik heb een voorlamp en achterlamp die draaien op me lichtspoel, deze worden aangestuurd om het roteren van de motor.
dit wordt geschakeld met een schakelaar op het stuur(nee echt, ja echt)

ik ben verplan een indicatie led om me dachboard te maken boven deze schakelaar zodat dit led licht geeft als me lampen branden.

maar ik wil dit ledje een direchte spanning zetten vanaf me accU(niet technisch gaan doen over ledjes en condesators heb ik geen zin in nu)

dus kan ik een ledje van 12v die van me accu afkomt met de zelfde schakelaar aanzetten als de schakelaar van me lamp die op me dynamo loopt, zonder kortsluiting of deze shit te krijgen.

iemand vrijwillig om hier een schema voor te maken?
 
kan dmv een schakelaar met dubbele gescheiden aansluiting






die leds in halogeenbehuizing zijn in hoofddorp gewoon verkrijgbaar
zelfs in rood blauw geel groen wit etc.
 
Back
Top