Led achterlicht Aprilia SR monteren.

Denn

Well-Known Member
Hallo, ik heb laatst voor mijn aprilia SR 50 Street ( piaggio motor )
Led achterlicht met in gebouwde knipperlicht gekocht..
nou weet ik niet hoe ik ze moet aansluiten ik heb ze wel getest via de accu en weet ongeveer welk draadje wat is
Zwart - massa
blauw - knipperlicht
geel - achterlicht
rood - remlicht

maar aan me scooter zit een stekkertje moet ik die er dan afhalen en me draadjes daarvan strippen en dan aanelkaar maken met de blauwe clipjes die ik er bij heb gekregen? maar welk draadje moet aan welke draadje?

Dennis:p
 
Advertisement - register to remove this

aan jou oude licht zit er ook een stekker, je haalt die af, als het goed is hoef je geen draadjes te strippen, maar gwn de draad en stekker van jou oude licht gwn afhalen en op de nieuwe zetten.
 
nou zit ik met het probleem dat allebij me knipperlichten knipperen hoe verhelp ik dat? moet ik dan een knipperlicht draadje samenvoegen met een andere draadje?

Dennis
 
Als je het ene draadje met het andere draadje verbind zou weer een ander draadje met het ene draadje verbonden moeten worden...

Daar begrijpen wij dus ook niet veel van. Maar anders een foto ervan. Dat is wat duidelijker
 
Het is te lastig voor een foto je raakt toch wel in de war met de draadjes.
als ik de massa draadjes van de led achterlichten aansluiten op de massa draadjes van me scooter en daarna me knipperlicht naar links aan doe en dan het linker knipperlicht draadje van me led er in doe, doet die het maar zodra ik ze er allebij in doe knipperen ze allebei en er is niet een andere gat voor me rechter knipper licht dus ik moet ze in een gat doen maar die doet het alleen als ik de linker aan doe.. ik hoop dat het een beetje te volgen is?
 
Het is geluk! heb het samen met een maat gedaan! het is even prutsen met de draden maar uit eindelijk heb je wel de goede combinatie je moet het gewoon met iemand doen met een beetje verstand!(A)

Dennis
 
Nu zit ik met het probleem dat een rijtje ledjes het niet doet in me rechter achterlicht,, eerst deed die het af en toe als ik dan de lap een beetje heen en weer deed dan deed die het weer maar nu niet meer, zal die dan niet helemaal goed contact maken?

Dennis
 
De draadjes waarmee die aan me scooter vast zit of moet ik echt de lamp uit elkaar halen? ik heb de draadjes van me led achterlichten in het stekkertje van me scooter gedaan... misschien dat die daardoor niet volledig contact maakt maar als die weinig contact maakt dan neem ik aan dat de rest van de lamp het ook slecht doet maar het is echt alleen dat een rijtje ledjes en een kwart van me rechter knipperlicht.. Maar bedankt!

Dennis
 
update: me hele led achterlicht uit elkaar gehaald goed alles bekeken en de draadjes goed aan geduwd en nu doet het rijtje ledjes het weer:D alleen nog steeds een kwart van me knipperlicht alleen nu doet het bovenste deel het in plaats van het onderste:)+ralf+
 
Back
Top