Jona.2004

New Member
Beste lezer,

ik ben al een tijdje van plan het welbekende leader blok 4t 125cc onder een vespa sprint (brom/motorplaat) te bouwen, het lijkt mij het handigst om hiervoor de 4t 2v kabelboom te gebruiken.

Ik wil graag de 50cc kabelboom gebruiken omdat dit heel makkelijk is te combineren met een begrenzer, aangezien er laatst een nieuwe begrenzer uit is gekomen waarop de afstandsbediening een + en - staat voor het aantal toeren, hartstikke handig dus. Ik heb al eerder video’s gezien van dit soort blokken op zip 50cc 2v kabelbomen, maar ik vroeg me af hoe deze zijn aangepast voor de stator en de spanningsregelaar.

Al kan iemand mij hiermee helpen zou het top zijn, al zijn er andere 125 4t blokken die beter zijn voor dit zaakje zou ik dat ook graag willen horen.

vriendelijke groet :)
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij past dat niet 1 op 1, onsteking etc is verschillend, daarnaast gaat je begrenzer een 125 niet tege houden en val je sws door de mand vanwege je uitlaat en luchtfilter mocht ie op de bank moeten
 
Volgens mij past dat niet 1 op 1, onsteking etc is verschillend, daarnaast gaat je begrenzer een 125 niet tege houden en val je sws door de mand vanwege je uitlaat en luchtfilter mocht ie op de bank moeten
Nee het zal zeker niet 1 op 1 passen, dus de soldeerbout gaat sowieso gebruikt worden. Maar mogelijk is het wel. Ik weet niet in hoeverre de begrenzer zal werken, tuurlijk zal ik wel omlaag gaan in toeren, maar ik weet niet zeker of het genoeg is. En zoals je zegt ben ik waarschijnlijk toch al er gloeiend bij al sta ik op de roller, maar er is zo weinig info op dit gebied over de 125 4t blokken dat een beetje experimenteren geen kwaad kan. Ik weet dat bij een andere gast zijn blok in de fik vloog toen hij hem probeerde te begrenzen maar dat was een 125cc 3v.
 
De verstandigste aanpak is om de elektrische schema's van beide scooters naast mekaar te leggen en dan, "Zoek de verschillen".

En zoals reeds benoemd door @marcelMHR rox , zit meestal het verschil tussen 50cc en 125cc in de stator, de spanningsregelaar en de CDI.
125CC heeft vaak een 3 fase stator en kan meer vermogen leveren aan oa je accu.

Dus ga je een blok kopen, zorg dat je deze onderdelen erbij hebt.
 
Back
Top