Lastige Brommer !!!

caliber

Well-Known Member
hallo allemaal,

aangezien ik niet uit m'n probleem geraak zet ik hier maar even een topic. Ik heb dus onlangs een vastloper gehad van m'n originele cilinder. Heb dus alles uit elkaar gegooid zag dat de cilinderwand nog goed was dus gewoon andere piston gekocht en trug in elkaar gezet.

De vastloper kwam dus omdat mijn carburateur veel te groot was veronderstel ik een 21mm en hij teveel benzine kreeg. Goed ja heb er dan een 17,5 onder gezet vandaag en een kleinere sproeier in die 21mm zat een 100 sproeier en m'n bougiekleur was zwart en in die 17,5 heb ik een 90 sproeier ingestopt, maar hij wil dus geen toeren maken ik geef eind gas en hij blijft heeeeeel lang op dezelfde toeren draaien en

dan uiteindelijk pakt hij dan aan maar je kan niet lang blijven rijden eenmaal hij aan z'n snelheid gekomen is valt hij precies terug en moet je gas lossen samen met dit pruttelt hij ook wel veel.

Dus ik heb al veranderd van carb, sproeier, nieuwe bougie, massadraad helpt allemaal niets of moet ik gewoon nog kleiner gaan in spoeier ???
 
Advertisement - register to remove this

je kan nooit een vasloper krijgen door een te grote carb,wel door een te kleine sproeier wat jij ws had.
17,5 kan je makkelijk op je ori cilinder zetten.wat voor carb gaat het om? delortho?
zet gewoon als eerst je gasnaald in het midden,en je luchschroef 1,5 slagen open.
dan begin je met bv sproeier 80,(tenzij je met een powerfilter rijd wat niks uitmaakt op jouw setup),dus zet gewoon je ori filter erop.

en vertel je setup effe ,en wat voor scooter het is.
 
Door teveel benzine kan je cilinder niet vastlopen. Tevens zou je sporen op je cilinderwand moeten zien als hij was vastgelopen.

En je probleem zou ik verklaren door een "bagger afstelling". Zet je gasnaald in het midden, je luchtschroef dicht, en begin opnieuw.
 
nee nee, dat profiel is ondertussen al niet meer juist er zit een gewone ori 50cc in, 17,5 carb, leovinci S uitlaat, polini vario, malossi delta koppel, wing bell, originele membraan,

het heeft volgens mij niets te maken met de carburateur hij wil gewoon geen toeren maken of het duurt heeel lang ik dacht eerder in de aard van de ontsteking of bobine, cdi maar waar zit dat allemaal ?? Ik heb ook een topic gezien waarin men spreekt over de keerring in je krukas ofzo, maar dat denk ik niet
 
kleine update mss ik heb daarstraks nog geprobeerd van ermee te rijden, maar wat ik opvallend vind is dat hij moeilijk reageert op m'n stationair schroef van m'n carb als ik hem wil lager zetten in toeren of hoger. Normaal gezien moet je dat direct horen, maar hier precies niet en ik vind ook dat hij ongelooflijk veel rook maakt hij stinkt echt :)
 
Back
Top