Laser X-Pro Chroom

freddy89

Well-Known Member
hey,
ik heb net een nieuwe uitlaat gekocht, een laser chroom. maar ik wil hem pas na de winter erop zetten, want ben bang dat hij snel gaat roesten i.v.m sneeuw en vuil enz. is er ook een middel dat je op je uitlaat kan smeren zodat je uitlaat niet gaat roesten?
en ik heb nu op me aerox een standaard uitlaat erop zitten, maar er komen vlammen uit als hij warm is(katalysator). waar diend die katalysator voor.
alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

zou m idd pas na het slechte weer erop zetten, als je de uitlaat gewoon al schoon houd dan scheelt dat al enorm en/of je kunt de uitlaat insmeren met olie eventueel..

de catalisator zuivert uitlaatgassen alsware , het is een soort buis met een raamwerk erin , deze wil nogal eens afbrokkelen en dan vallen er stukjes uit de uitlaat (gloeiend) , in het ergste geval gaan er stukjes voor het eindpijpje zitten en loopt je scooter voor geen meter meer.

de catalisator houd heel veel warmte vast/tegen , daarom word zo'n uitlaat ook veel heter dan bijv een snelle pijp of 1 zonder cat.

de oplossing is meestal uitlaat doorzagen en de cat eruit halen en weer dichtlassen, heeft 2 nadelen en 1 voordeel , nadelen zijn dat je een lasnaad ziet en dat ie net wat meer geluid maakt. voordeel is dat je dan geen last meer hebt van de cat en dat ie niet weer zo heet word
 
hoe ? nou , chroom is een laag , als er maar een klein stukje chroom afligt kan daar roest ontstaan , en die roest zal dan ONDER de chroomlaag door gaan en zo de uitlaat verneuken.
 
Ik heb er ook een maar die van mij roest wel hoor met veel pekel. Hij roest dus op de plekjes waar het beschadigd is zoals melf al zegt. Op de grote vlakken roest hij meestal niet (tenzij hij daar beschadigd is) Bij mij vooral bij de ophanging (bij de lasnaden).
 
heb ook een jaar met een chrome x-pro rond gereden en die van mij begon niet te roesten, alleen en soort roestige aanslag op de bocht, maar dat zit op het chroom en kun je eraf poetsen.

hoe ik een chrome pijp schoon houd is met chroomwax van turtle wax, en daarna met siliconen spray inspuiten voor de bescherming. doe je dit regelmatig blijft hij mooi.
 
Back
Top