Laser display op de grond langs scooter, mag dit?

Hara

New Member
Ik vroeg me af of ik zeer kleine laser afbeeldingen mag projecteren op de grond langs mijn scooter? De projectie koppen zitten zeer laag zodat deze niet op of in voertuigen verschijnen. De projectie is ongeveer 4 - 5 cm aan beide kanten van de scooter.

Enkel ik vind bizar weinig regelgeving in NL van wat mag en niet mag. Als iemand links heeft dan graag.
 
Advertisement - register to remove this

Ga je die projectie doen op het moment dat je rijdt of enkel als je stil staat?

Ik heb geen ervaring met laserprojecties echter ik weet wanneer je een laser richt op een oneffen spiegelend oppervlak er allerhande onverwachte en onvoorspelbare projecties kunnen volgen en deze projecties blijven dan niet alleen onder je scooter.

Ik denk bijvoorbeeld als je met je scooter door een plas water rijdt of gewoon over een nat wegdek.

Verder is het zo dat je officieel niks aan de scooter mag veranderen anders voldoet jouw scooter niet meer aan de type-goedkeuring die de Nederlandse/Belgische staat heeft afgegeven aan de fabrikant/importeur en je officieel niet met deze scooter de weg op mag.

Dus het ligt voor een groot deel aan de beoordeling van de agent die je tegen houdt en de manier waarop het andere weggebruikers hindert of afleidt maar in principe kan deze agent je gelijk een WOK geven ook al is er geen hinder noch afleiding.
 
Dank je wel voor het inzicht. Dus bij wijze van spreke als je de handvaten vervangt door een andere met opvallende kleuren kan je al wok krijgen? Waarom mag je dan wel een auto tunen maar geen scooter?
 
Het is heel simpel:
Alleen de wettelijk toegestane verlichting mag op de openbare weg gevoerd worden.
Alle andere (aangeplakte) verlichting niet.
Achteraf aangebrachte verlichting mag zelfs in de uit-stand niet aanwezig zijn op het voertuig.
Het mag alleen aanwezig zijn en gevoerd worden op afgesloten terrein.
Denk hierbij aan circuit's, boerenerf o.i.d.
2.jpg
 
Back
Top