Laptop nodig, nieuwe te duur ivm 3/4 maanden gebruik daarna kast...

[5th] Douwe

Lets Hiv...
Hallo,

Ik ga weer een paar maanden naar de woestijn, gelukkig staan daar tenten is er wifi en stroom en kan ik dus een laptop gebruiken.

Mijn huidige laptop is 7 jaar oud en kraakt als ik aan film kijken denk, ik heb dus een vervanger nodig.

Waarom dan geen nieuwe kopen ? de kop zegt het al, ik gebruik hem echt alleen als ik daar ben, thuis of op het werk heb ik er totaal niks aan. zodoende vind ik het dus zonde om een nieuwe te kopen.

Onlangs werden de laptops bij mijn schoonbroer op het werk vd hand gedaan (i7 voor €125 bv) en wist ik nog niet dat ik weg zou gaan en heb het aanbod dus afgeslagen.

Wat wil ik er mee kunnen ?

-Skypen/videobellen
-1080p film kijken
-Spelletje, hoeft geen BF3/4 te zijn maar een rts oid ter vermaak lijkt me prima.
-Webcammen (hoeft niet perse geïntegreerd maar zou leuk zijn)

Heeft iemand enig id waar ik zou kunnen kijken of weet iemand misschien iets van een partij dump of weet ik hoe dat allemaal heet ?
 
Advertisement - register to remove this

Misschien het vraag en aanbod op tweakers.net? Wat is je max budget dat je wil uitgeven? En waarom wil je perse 1080p film kijken op z'n klein scherm :D

En wat je ook eventueel zou kunnen proberen nu wat nieuws kopen en het na een paar maanden dus weer verkopen. Want ik denk een 2e hands laptop die al die wensen vervult (zeker het spelletje) worden moeilijk als het budget laag is want je komt dan inderdaad met wat oudere zut of er wordt iets in je maag gesplits met een een crappy processor waar je niks mee kan behalve interneten en skypen :)

Het is dat je verbinding crap zal zijn in die zandbak, maar anders had ik gezegd koop een goede ipad + netflix abo :) En genoeg crappy spelletjes volgens mij bij de appstore.
 
Ja ik hou de 2de hands sectie al in de gaten idd, dat is eventueel wel interessant, budget, tja weet ik het die 125 vond ik wel lekker klinken maar snap best dat dat niet gaat lukken :p

Wat m'n budget is vind ik lastig, ik heb eigenlijk geen id wat voldoende zou zijn voor mijn eisen eigenlijk. 1080p doelde ik meer op de mogelijkheid het af te spelen, mn 7 jaar oude laptop hapert als de ziekte daar mee namelijk.

Qua spelletje doel ik op iets als starcraft 2 oid of total war, hoeft niet van dit jaar te zijn, gewoon een degelijk spel dat me een uurtje of wat bezig kan houden 's avonds.

Vwb verbinding zal het weinig zijn idd, video bellen hooguit...

Even gekeken, zou dit voldoen ?

http://tweakers.net/aanbod/659765/hp-probook-6550b-(wd749ea).html

http://tweakers.net/aanbod/659897/acer-aspire-5750g-2436g64mn.html
 
Last edited:
De 2e heeft als pluspunt meer geheugen en volgens mij modernere generatie i5 en snellere videokaart. Je zou alleen moeten kijken wat voor schermschade er is. Eventueel minpuntje is de langzame harde schijf. Bouwkwaliteit van een hp probook is gewoon beter, maar de rest valt tegen. 2GB mem, langzamere videokaart. Lastig :)
 
Back
Top