laptop kopen: waar moet ik op letten?

Dat dacht ik dus al, heeft iemand wat meer ervaring met die dingen?
Wil het voor school gaan gebruiken, specificaties komen ongeveer overeen maar wat voor mij dan belangrijk is is een lange accuduur...
 
Toshiba r500, das echt een koningsding! Ik heb er 1 van me werk, om mee te nemen naar klanten.

Super licht, vista werkt er snel op (nu xp:W), accu gaat erg lang mee, vaak gewoon dik 3 uur. Scherm enzo kan allemaal tegen een stootje (ding kan je nog net niet dubbel vouwen 8P).

Dat is dus ook een soort mini laptop, alleen een slagje groter
 
Dat dacht ik dus al, heeft iemand wat meer ervaring met die dingen?
Wil het voor school gaan gebruiken, specificaties komen ongeveer overeen maar wat voor mij dan belangrijk is is een lange accuduur...

Vraag maar raak :) Momenteel gebruik ik de MSI Wind U100 voor zowel school als voor zakelijk (eigen ICT bedrijf).

Vind de Wind net even wat meer bieden dan de concurrentie. Denk aan 10,2", 2 jaar garantie, 160gb hdd, beschermtas en een gemiddelde prijs. Door het 10,2" scherm heb je een normale toetsenbord grootte en geen last van scrollbalken met internet (in de breedte). Daarnaast weegt het ding net iets meer dan 1kg.

Nadeel is het ontbreken van een CD/DVD speler, ik hang er redelijk vaak een exerne aan. Bij gebruik voor school zal dit meestal niet erg veel voor hoeven te komen en kun je alles prima met een USB stick af.

De accuduur doet niet onder voor grotere notebooks en de spaarstand werkt goed. Veel is natuurlijk ook weer afhankelijk van hoe je de accu gebruikt (opladen etc.).
 
Vraag maar raak :) Momenteel gebruik ik de MSI Wind U100 voor zowel school als voor zakelijk (eigen ICT bedrijf).

Vind de Wind net even wat meer bieden dan de concurrentie. Denk aan 10,2", 2 jaar garantie, 160gb hdd, beschermtas en een gemiddelde prijs. Door het 10,2" scherm heb je een normale toetsenbord grootte en geen last van scrollbalken met internet (in de breedte). Daarnaast weegt het ding net iets meer dan 1kg.

Nadeel is het ontbreken van een CD/DVD speler, ik hang er redelijk vaak een exerne aan. Bij gebruik voor school zal dit meestal niet erg veel voor hoeven te komen en kun je alles prima met een USB stick af.

De accuduur doet niet onder voor grotere notebooks en de spaarstand werkt goed. Veel is natuurlijk ook weer afhankelijk van hoe je de accu gebruikt (opladen etc.).

Hoe lang gaat de accu ongeveer mee? Dan zal ik het voornamelijk op school gebruiken en dit is om een beetje op internet te zitten en word te gebruiken.

Is zon externe dvd writer trouwens een beetje handig? Aangezien ik met 5 mb per seconde op school download is dat wel makkelijk aangezien ik veel films binnenhaal.

Gebruik je verder een losse muis of gewoon de muis van de laptop zelf? Klasgenoot heeft een EEE pc en daar vond ik de muis/aanraakschermgeval erg irritant werken.
 
Accu gaat bij continu gebruik ongeveer 2,5 a 3 uur mee.

Een externe brander is redelijk zwaar en log, niet echt handig om mee te nemen. Maar het voordeel is wel weer dat je het niet eerst naar een ander systeem hoeft te zetten.

Ik gebruik bij kort gebruik altijd de touchpad van de laptop, bij deze reageert het touchpad goed. Al is het oppervlak wel wat klein. Bij langdurig gebruik zou ik sowieso een muis erbij pakken, maar dat is altijd zo.
 
Er is wel verschil idd. Er zijn versies met 120gb of 160gb harddisk. Er zijn linux versies en xp versies. Daarnaast is er nog keuze uit modellen met 1gb intern geheugen of 2gb. Al is dit achteraf natuurlijk vrij goedkoop te upgraden.

Ik heb zelf de love edition, al vrij lang. Op dat moment was er niet veel keuze en waren ze slecht te leveren, de love edition had de beste specs. Nu is dat de U100-041, welke wel opmerkelijk duurder is dan de modellen met 1gb werkgeheugen. Helaas is die er ook enkel in het zwart, witte vind ik iets strakker eruit zien. Veel mensen denken dat het zelfs een Apple notebook is.
 
Toshiba r500, das echt een koningsding! Ik heb er 1 van me werk, om mee te nemen naar klanten.

Super licht, vista werkt er snel op (nu xp:W), accu gaat erg lang mee, vaak gewoon dik 3 uur. Scherm enzo kan allemaal tegen een stootje (ding kan je nog net niet dubbel vouwen 8P).

Dat is dus ook een soort mini laptop, alleen een slagje groter

Tof ding :W

Alleen 1000euro boven me budget, me schoonouders hebben die actie van Dixons gekocht dat ding van Packetbell :) Opzich wel een relaxed ding maar erg groot en ook niet echt super snel..

Dus word gewoon verder kijken en geluk hebben met een aanbieding :p
 
Even kickje

Zit een beetje naar nieuwe laptops te kijken, en kwam op deze van Dell:

Dell XPS 15
Intel® Core™ i5-460M (2.53 GHz,3M)
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart
40 cm (15.6") HD (1366x768)720p WLED- breedbeeldscherm met TrueLife
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)

Voor 800 euro. Is er nog iets beters, goedkoper te krijgen? Iemand toevallig ervaring? Heb 'm nodig voor wat simpel Photoshop, en verder wat spelletjes etc. Wil vooral ook weer ff klaar zijn voorlopig.
 
Mijn laptop is dood nou wik ik een nieuwe zoeken rond 600,- geen Dell omdat er geen service winkel voor is. Weet iemand waar ik op moet letten bij het kopen van een laptop. Hij is voor school de accu moet lang mee kunnen en hij moet snel zijn. Weet ook iemand bij welke winkel ik het beste kan kijken mediamarkt?
 
Back
Top