Lang geleden maar toch een vraagje,

Manu76

Burn and rise...
Ik heb sinds kort een iva retro terug gekocht. 4 takt snor 2014, Vind ze gewoon mooi.

Wel een snor al had ik liever de scooter versie.

Wat ik graag zou willen weten is:

Als ik de scooter Electrisch wil starten dan kan ik alleen starten met de rechter rem in gedrukt. Links slaat die niet aan.

Maar als ik een rondje warm heb getreden dan pakt die met ingedrukte linker rem wel.

Hoe kan dit? En wat kan ik doen?

Groeten manu
 
Advertisement - register to remove this

Dankjewel mannen. Ik ga deze week eens aan de gang. Heb tegenwoordig een vrijwilligers van een ben daar erg druk mee. Maar dan ga ik dit bekijken.

En dan bedoelen jullie deze toch? Of de tweede foto? Ik zit er helemaal niet meer in. Screenshot_20221128-193922_Chrome.jpg
 

Attachments

  • Screenshot_20221128-233057_Chrome.jpg
    Screenshot_20221128-233057_Chrome.jpg
    60.9 KB · Views: 0
Last edited:
Waarom? Je post namelijk zelf al de link...
En als je er niet geheel zeker van bent kun je ook als eerste alvast het defecte onderdeel demonteren.
Op die manier weet je gelijk hoe de huidige (retro) remlichtschakelaars eruit zien.

Bovendien kun je ook even een mailtje sturen naar de betreffende website waar je dit onderdeel wilt bestellen om na te vragen of deze ook op jouw type IVA past alvorens deze te bestellen!
 
Waarom? Je post namelijk zelf al de link...
En als je er niet geheel zeker van bent kun je ook als eerste alvast het defecte onderdeel demonteren.
Op die manier weet je gelijk hoe de huidige (retro) remlichtschakelaars eruit zien.

Bovendien kun je ook even een mailtje sturen naar de betreffende website waar je dit onderdeel wilt bestellen om na te vragen of deze ook op jouw type IVA past alvorens deze te bestellen!
Allemaal al gedaan maar veel hebben er gewoon geen verstand van en sturen gewoon dat het past. Weer een ander zegt dat deze niet past.

Weet jij het dan nog? Nou ik niet hoor!
 
Het merk IVA is geen echt merk maar een stickerbenaming van een Chinese scooter met een 50cc-139QMA/QMB motorblok.
Hiermee weet je echter nog niks omdat IVA eigenlijk afkomstig is van een handelsmaatschappij die veel inkoopt via de vele aanbieders uit China.

Het vervelende is, is dat meneer IVA in het verleden bij vele aanbieders inkocht waardoor er verschillen kunnen zijn in hetzelfde type scooter met ook hetzelfde bouwjaar. Als het goed is kun je op het kentekendocument aflezen waar deze scooter precies vandaan komt d.m.v. een zgn. code. Ook kan dit evt. aan de hand van de volledige motorcode opgesnord worden...

Voorbeeld:

Baotian = BT49QT/BT50QT,
Zhonghy = ZT50QT,
Fosti = FT50QT,
Jinlun = JL50QT,
Huatian = HT50QT enz.


Op die manier kun je er achter komen wie de werkelijke fabrikant is van de scooter!
Wellicht dat dit wat meer duidelijkheid verschaft voor zowel jezelf als de dealer en/of betreffende website.

Helaas is het niet altijd zo duidelijk...
Zo kwam ik ook al twee varianten tegen van de Peugeot V-clic 50 waarbij er A en B schema is v.w.b. het elektronisch begrenzen van de snelheid!
Maar goed, dit is niet van belang voor jouw scooter waarbij het (vooralsnog) de linker remlichtschakelaar betreft.
 
Het merk IVA is geen echt merk maar een stickerbenaming van een Chinese scooter met een 50cc-139QMA/QMB motorblok.
Hiermee weet je echter nog niks omdat IVA eigenlijk afkomstig is van een handelsmaatschappij die veel inkoopt via de vele aanbieders uit China.

Het vervelende is, is dat meneer IVA in het verleden bij vele aanbieders inkocht waardoor er verschillen kunnen zijn in hetzelfde type scooter met ook hetzelfde bouwjaar. Als het goed is kun je op het kentekendocument aflezen waar deze scooter precies vandaan komt d.m.v. een zgn. code. Ook kan dit evt. aan de hand van de volledige motorcode opgesnord worden...

Voorbeeld:

Baotian = BT49QT/BT50QT,
Zhonghy = ZT50QT,
Fosti = FT50QT,
Jinlun = JL50QT,
Huatian = HT50QT enz.


Op die manier kun je er achter komen wie de werkelijke fabrikant is van de scooter!
Wellicht dat dit wat meer duidelijkheid verschaft voor zowel jezelf als de dealer en/of betreffende website.

Helaas is het niet altijd zo duidelijk...
Zo kwam ik ook al twee varianten tegen van de Peugeot V-clic 50 waarbij er A en B schema is v.w.b. het elektronisch begrenzen van de snelheid!
Maar goed, dit is niet van belang voor jouw scooter waarbij het (vooralsnog) de linker remlichtschakelaar betreft.
Ok duidelijk joris.

Maar deze 139qmb is dus niet de code?

Waar moet ik die dan zoeken? Ook op dat plaatje met 139qmb erop?
 
Ik ben er nog steeds niet over uit welke de fabrikant is van mijn iva retro. Wel heb ik gevonden yy50qt-21 dit zou het blok van benzhoui zijn?

Dus kan ik dan als wat ik nodig heb de benzhoui als merk aanhouden?

Ik bedoel dan met name de onderdelen.

Ik weet het ff niet meer. Het is een gy6, 139qmb,
 
Ok duidelijk joris.

Maar deze 139qmb is dus niet de code?

Waar moet ik die dan zoeken? Ook op dat plaatje met 139qmb erop?

Is het blok type.. Die andere codes van de motor zegt van welke fabrikant deze afkomen.
Post automatically merged:

Ik ben er nog steeds niet over uit welke de fabrikant is van mijn iva retro. Wel heb ik gevonden yy50qt-21 dit zou het blok van benzhoui zijn?

Dus kan ik dan als wat ik nodig heb de benzhoui als merk aanhouden?

Ik bedoel dan met name de onderdelen.

Ik weet het ff niet meer. Het is een gy6, 139qmb,


IVA retro is een zelf verzonnen naam voor de scooter.. Doen ze met meerdere scooters. en de naam IVA zelf is waarschijnlijk van de importeur)

yy50qt-21 geeft aan door welke chinese fabrikant het ding gebouwd heeft.
 
Helaas niet meer info te vinden op t kenteken.
yy50qt-21 Als je dat ergens hebt gezien kun je dat aanhouden.
De link die ik deelde naar Zandri zal ook vrij accuraat zijn.
Deze scooter bestaat gewoon onder veel namen.
De meeste onderdelen op die link of via yy50qt-21 zullen wel passen. Soms kom je echter net een onderdeel tegen die toch net iets anders is.
En dan zul je moeten retouren/opnieuw bestellen
Zo gaat dat helaas met Chinese scooters.
 
Helaas niet meer info te vinden op t kenteken.
yy50qt-21 Als je dat ergens hebt gezien kun je dat aanhouden.
De link die ik deelde naar Zandri zal ook vrij accuraat zijn.
Deze scooter bestaat gewoon onder veel namen.
De meeste onderdelen op die link of via yy50qt-21 zullen wel passen. Soms kom je echter net een onderdeel tegen die toch net iets anders is.
En dan zul je moeten retouren/opnieuw bestellen
Zo gaat dat helaas met Chinese scooters.
Ja de yy50qt-21 staat in mijn kenteken.

Benzhoui komt er ook dicht bij in de buurt.

Ja nou, hij rijd lekker en zit lekker. Zeker geen straaljager maar die tijd heb ik ook gehad.

Moet gewoon goed zijn en van a naar b komen. En ik vind die oude retros gewoon mooi.

Ik had gisteren zelfs sjans. En dame van rond de 100 klapte zelfs toen ik voorbij reed en met charmante woorden zei "dat is een mooie brommer hoor jongeman" terwijl haar gebit op de grond viel.

Kijk en dat vind ik nou zielig. Dus omgekeerd en haar ff geholpen. Ik heb altijd doekjes bij me waar ik de olie mee pijl. Maar in dit geval diende het doekje voor haar gebit. Schoongemaakt! (Nou ja schoon)

En wat denk je? Deze mevrouw van 100 had de mooiste "glimmende" tanden die ik ooit gezien heb.

Podverdomme, kom ik eindelijk een vrouw tegen is ze 100! :fearscream:
 
Ik moest even lachen toen ik het las, maar waarschijnlijk interpreteer ik het verkeert. :sunglasses:
Jullie hebben mijn dag weer gered. ;)
Podverdomme, kom ik eindelijk een vrouw tegen is ze 100! :fearscream:
Ja niks mis mee joh. Gewoon periodiek onderhoud en de roest, scheurende rubbertjes door de vingers zien.
Ik heb ook 2 chineesjes.
Ik heb altijd doekjes bij me waar ik de olie mee pijl.
Deze mevrouw van 100 had de mooiste "glimmende" tanden die ik ooit gezien heb.
 
Back
Top