Landelijke Bromfiets Controle

Aschwin en BetaDriver, ik snap dat enkel de constructiesnelheid verhogen (of afschaffen) geen nut heeft. Wat mij zelf nuttiger lijkt (maarja ik ben ook geen wetenschapper...) is de constructiesnelheid verhogen en praktijklessen + examen invoeren. Dit laatste komt in ieder geval en hopelijk zal het daardoor allemaal toch iets veiliger worden.
Aschwin uiteraard heb je geen enkel probleem met rollerbanken als je scooter netjes 45 rijdt en je je dus aan alle regels houdt. Maar mij (en stichtingen als 3VO volgens dat onderzoek) lijkt het beter als die rollerbanken verdwijnen en er veel strenger bekeurd wordt op echte snelheidsovertredingen, wat dat betreft dus redelijk hetzelfde als met auto's/motoren.

Maar goed dat is verder niet het doel van dit topic dus verder houd ik er maar over op:)
 
Gewoon je mag je scooter zo hard opvoeren als je wilt maar je mag niet harder rijden dan de toegestaande snelheid. En dan kunnen de rollebanken weg en dan kunnen ze bekeurt worden net als auto's.
 
Ben nu ook gepakt. Gisteravond ree ik op de weg en opeens kwam ik een motorjuud tegen. Hij zag me ook en keerde om. En ff verderop kwam er ook eentje aan. Dus ik denk ga zo het zijstraatje in kwam er daar net 1 uitgereden. Dus ik ging maar aan de kant staan want ontsnappen kon niet meer. Ik denk jesus normaal zie je ze nooit in het soesterkwartier nu werd ik omsingelt door 3 tegelijk. Maargoed.

Ik moest mee naar het bureau daar stond de rollebank en ze keken alles na ik denk boete voor: platte achterband, snelheid, neon, kapot achterlight, powerfilter. Hij rijdt 75. Nou hebben ze hem erop gezet 0,7 kw ik blij. Kreeg ik ff later een boete voor mijn remmen?????? Ik zeg dat ze goed zijn. Hele discussie de juut kon het niet aan en er kwamen er nog 2 bij. Kreeg ik toch die boete voor mijn remmen 50 euries. Heb misschien wel mazzel gahad maar toch.

Mijn remblokjes waren bijna op en daar kreeg ik een boete voor maar hij remde nog gewoon goed. Krijg je nou een boete voor als je remblokjes op zijn of als ie neit goed remt want dit is echt klote.

Nou toen ik daar aankwam zag ik een stuk of 15 motoren staan en die gingen allemaal op pad. Ik denk dat er die avond meer dan 60/70 scooters zijn genaaid. Misschien nog wel meer ze waren al een half uur bezig toen ik erop stond. Mog niet meer rijden met me scooter niet verkeersveilig meer dus moest ik wachten tot de rollebank was afgelopen ze reden nog overal namelijk. Nou kwam heel wat gasten tegen die ik kende dus dat wachte viel nog mee. Zo stopten om 9 uur van 6 tot 9 waren ze bezig.
 
Last edited:
Hier zijn ze ook al flink bezig,
maandag ochtend kreeg ik een smsje van onze vrienden bij rollenbank.nl
dat ze bij me school stonden ( ga toch met bus dus boeit verder niet). +ralf+

's Avonds kreeg ik er 1 dat ze weer in de stad stonden en gister toen ik
onderweg naar school was rond 11 uur 's ochtends kreeg ik weer een
berichtje, omdat er nu toetsweek is en iedereen is toch vroeg uit. :|

OPZOUTE GA WEER AN DE KOFFIE OFZO :X
 
ben eigenlijk wel blij dat ik vriendelijk bleef en goed meewerkte. Dat heeft me echt wel boetes gescheeld. Een gast na mij begon zijn zinnen met kankerlijer en die heb voor meer dan 200 euro boetes. Er is ook een meisje een uur in de cel gezet omdat ze alleen maar kankerlijer zij.
 
Erwin280 said:
ben eigenlijk wel blij dat ik vriendelijk bleef en goed meewerkte. Dat heeft me echt wel boetes gescheeld. Een gast na mij begon zijn zinnen met kankerlijer en die heb voor meer dan 200 euro boetes. Er is ook een meisje een uur in de cel gezet omdat ze alleen maar kankerlijer zij.

En zo hoort et , als ik een agent had geweest en ik deed me werk hadk et echt niet tof gevonden als ik voor kanker lijer word uitgemaakt , en wie weet heeft hij wel een familielid met kk , mooi dat tie even met mij mee zou gaan :rolleyes:
 
Ach man als ie een goede training had gehad had ie er tegen gekunt maar goede trainingen heb je niet is nederland. Maar hoe zit het nouw met die remmen weet iemand dat???
 
Ik heb er iig nog nooit van gehoort

Je remmen horen naar behoren te werken , als deze normaal remmen ookal zijn je remblokken versleten zou het bs zijn om je er een bekeuring voor te geven :X
 
BetaDriver said:
De auto's rijden harder dan de scooters (op papier) als je de scooters (op papier) een hogere maximum snelheid geeft, rijden de scooters ook feitelijk harder dan de auto's, er veranderd dus niets, je behoud snelheidsverschil. Dat resulteert feitelijk (niet altijd op papier) in meer en zwaardere ongevallen dan nu het geval is omdat de bromfiets-en scooterbestuurders de zwakkere verkeersdeelnemers zijn t.o.v. automobilisten (in de zin van veiligheid).
Dit klopt dus niet. Als je scooters op papier een hogere maximum snelheid geeft in de bebouwde kom betekent dat niet dat ze feitelijk harder gaan rijden dan de auto's ( wat ze dus volgens jou ook al doen ). Want ze krijgen dan altijd dezelfde maximum snelheid als auto's dus gaan ze èn op papier èn feitelijk niet harder rijden ( daar is iig geen aannemelijke reden voor ).

Wat ook gezegd moet worden in dit topic voor de moraalridders onder ons van politie doet zijn werk en vind het niet leuk om achter scootertjes aan te zitten blablabla. Ik heb tot nu toe geen andere ervaring gekend dan dat de politie meer lol beleefd in het aanhouden van scooters dan in het aanhouden van criminelen, als ze daar überhaupt achterna gaan. En dan daarbij het is NIETS maar dan ook NIETS gek dat veel scooterrijders een hekel hebben aan politie want er zijn altijd rotzakken, onder de scooterrijders (Aso's en dergelijke), maar OOK onder de politie zijn rotzakken. Denk aan de agenten waarbij je als je aardig blijft nog gewoon een boete voor niets krijgt die later dan ook met een bezwaar ongedaan gemaakt kan worden omdat agent geen gelijk had maar in een NAAIbui was.

Amèn.
 
Vandaag bij ons ook niet best. Overal waar de kinderen die naar school fietsen afsnijden stond politie en dan ook niet te zuinig. Ook toen ik naar school fietste had ik mazzel. Normaal snij ik een klein stukje af maar fietste alleen en ik zag stel gasten vaag kijken dus ik ff goed kijken en jah hoor. Zag een motorwout weg rijden en even later ene stukje van politie auto. Dus ik fietst netjes door en sla dan pas af en daar stonden ze dan. Stonden aardig wat kinderen te wachten voor hun boete... En later kwamen stel maten van mij die hoek om en die hadden wel een boete. Ik blij dat ik niet met hun was meegefietst dit x had me verslapen dus d8t te laat. Maar jah zo kun je wel zien: Slapen doet je Goed :D
 
Ik zie het zo:
Ik rijd opgevoerd, dit is tegen de wet in. Mijn fout! Dus als ik gepakt wordt en scooter kwijt ben is het mijn fout. Het komt niet door de popo, maar door mijzelf, want k moet zonodig opgevoerd rijden. De popo doet ook maar hun werk, maar in sommige gevallen zijn ze wel een beetje naaiend, maar als je std rondrijd heb je nergens last van. Dus het is je eigen keuze en om dan zo'n verhaal op te hangen. Zoals sommige zeggen :rolleyes:
 
Wat nog het allerzieligste was voor het politiebureau zat een gast (vriend van me) op de fiets met iemand te praten en 3 meter verderop stond ik dus hij rijdt ff 3 meter naar mij toe kreeg ie een boete zonder licht rijden. Echt zielig. Dat ene meisje heeft trouwens 400 euro boete, 43 keer belediging van een ambtenaar in functie. LOL
 
Erwin280 said:
Wat nog het allerzieligste was voor het politiebureau zat een gast (vriend van me) op de fiets met iemand te praten en 3 meter verderop stond ik dus hij rijdt ff 3 meter naar mij toe kreeg ie een boete zonder licht rijden. Echt zielig. Dat ene meisje heeft trouwens 400 euro boete, 43 keer belediging van een ambtenaar in functie. LOL

ze moeten echt bonnen verzamelen heb ik het gevoel :+
 
Nou ben vandaag ff geweest en hij zegt dat je een boete kan krijgen voor de remblokjes. Dus ik baal er wel van. Had liever een boete gehad voor mijn band dat is maar 25 euro.
 
Ik ga de laatste tijd niet meer rijden. Ik ga wel fietsen heb nog geen werk gevonden en meer boetes en benzine kan ik ff nie betale. Hopelijk hebben ze wat bij de garagebedrijven in amersfoort. Maar toch het is nu denk ik anderhalve week bezig denk ik. Dus nog 2 en een halve week.
 
Erwin280 said:
Ik ga de laatste tijd niet meer rijden. Ik ga wel fietsen heb nog geen werk gevonden en meer boetes en benzine kan ik ff nie betale. Hopelijk hebben ze wat bij de garagebedrijven in amersfoort. Maar toch het is nu denk ik anderhalve week bezig denk ik. Dus nog 2 en een halve week.

hier zijn er dips.. ééne avond wel,, dan niks te zien.. echt NIKS!!!

mrrr,, we zien wel.. lekker deze maand setup eronder beunen en niet de straat op.. (s'avonds af & toe)
 
Back
Top