Landelijke Bromfiets Controle

Bij een auto rij ik nog vaakzat een zijstraatje in maar bij motors stop ik meestal gewoon of ik heb een grote kans te kunnen ontkomen. Maar wil nog steeds ff weten wanneer dit begonnen is.
 
RemcoV said:
En dat is dus al een reden ze niet te plaatsen :)

In no time weet iedereen waar die dingen staan en rijd elke sjonny met een setup @ straat , 45 langs de paaltjes , 45+ door de stad :)

Dan gaan ze 't natuurlijk met die containers doen, das pas echt lullig :(
 
Cobus said:
volgens mij is het een beetje dom, om een controle aan te kondigen of niet? :)
njah..... ik zal volgende week dan maar eens 40 gaan rijden :)

Waarom is het dom dat ze een controle aankondigen? De bedoeling is uiteindelijk om te zorgen dat alle voertuigen die op de openbare weg rijden voldoen aan de eisen die in de wet gesteld zijn.

En blijkbaar werkt deze methode, je geeft zelf immers al aan dat je volgende week 40 gaat rijden.
Een deel van de bestuurders die daar maling aan hebben lopen tegen de lamp bij een eventuele controle..
 
Last edited:
Jef@Runner said:
Dit is duidelijk... Het gaat weer om het geld :|

Onzin. Als iedereen zich in het verkeer aan de wet zou houden heeft de politie meer tijd om boeven te vangen.

Ze moeten inderdaad een X-aantal bonnen per jaar schrijven, maar dit is ze door de regering opgelegd (die jullie zelf danwel je ouders gekozen hebben). De regering heeft dit gedaan om te zorgen dat de wet op verkeersgebied gehandhaaft wordt. Het gros van de agenten vind het niet leuk om dagelijks achter scootertjes aan te moeten zitten e.d. om aan hun bonnentarget te geraken. Jullie zullen je wel afvragen waarom ze dan zoveel boetes uit moeten schrijven en waarom die boetes dan steeds hoger worden. Nou dat komt omdat er nog steeds te veel mensen zijn die zich niet aan de regels houden en sommige van die mensen vormen daarbij een gevaar voor zichzelf ,maar nog belangrijker, voor anderen.

En nee, ik ben het ook niet met alle beleid eens. Het overgrote deel wel.
 
BetaDriver said:
Onzin. Als iedereen zich in het verkeer aan de wet zou houden heeft de politie meer tijd om boeven te vangen.

Ze moeten inderdaad een X-aantal bonnen per jaar schrijven, maar dit is ze door de regering opgelegd (die jullie zelf danwel je ouders gekozen hebben). De regering heeft dit gedaan om te zorgen dat de wet op verkeersgebied gehandhaaft wordt. Het gros van de agenten vind het niet leuk om dagelijks achter scootertjes aan te moeten zitten e.d. om aan hun bonnentarget te geraken. Jullie zullen je wel afvragen waarom ze dan zoveel boetes uit moeten schrijven en waarom die boetes dan steeds hoger worden. Nou dat komt omdat er nog steeds te veel mensen zijn die zich niet aan de regels houden en sommige van die mensen vormen daarbij een gevaar voor zichzelf ,maar nog belangrijker, voor anderen.

En nee, ik ben het ook niet met alle beleid eens. Het overgrote deel wel.


ofwel het gaat om geld

en om in zo min mogenlijk tijd op je bonnentarget te komen


wat ik laatst dus ook hoorde is dat een agent in zijn 1tje je niks kan maken
hij moet met zn tween zijn voorda hij wat kan doen
dus wegknallen scoot ergens verstoppen samen met je helm en jas en verder lopen

(hoeverre dat waar is weet ik ook niet)

maar het komt uit politiebronnen (jongen die politieopleiding volgt)
 
Ze zijn druk bezig inderdaad. Afgelopen donderdag is het me bespaard gebleven in Alphen doordat een man opeens zei 'oppassen jongens er staan hier vlak om de hoek een paar **** scooters en fietsers aan te houden'. Toen zijn we afgestapt en er langs gelopen.
Op de terugweg ook alweer vlak langs een controle gereden.

Ze maken het de scooterrijders ook niet makkelijk zeg:(
 
hey

IK hoef me nerges zorgen over te maken heb een hele aardige nicht
die ook zo'n mieren neuker is..
Dus die belt me op als r in of rond amersfoort roller is:D (jah nog 1 uit amersfoort:p)

michael
 
neostuner said:
hey

IK hoef me nerges zorgen over te maken heb een hele aardige nicht
die ook zo'n mieren neuker is..
Dus die belt me op als r in of rond amersfoort roller is:D (jah nog 1 uit amersfoort:p)

michael


zon aardige nicht kan je boetes ook ongedaan maken
 
Ligt aan haar positie natuurlijk. En mijn ouders hebben daar dus ECHT NIET!!! voor gestemt. Dat met die controlles is gelul. En dat ze meer tijd hebben om boeven te vangen echt niet. Dat doen ze zoizo nie eens. Als ze minder tijd in boetes hoefen te steken hebben ze een langere koffiepauze. Jammer maar zo werkt het wel.
 
Damn ik scheur nu wel rond (en jah ik kan voor alles bekeurt worden omdat ik nog geen 16 ben) maar ik denk dat ik nu maar ga oppassen. Gisteren ook ik heb de hele avond zitten te rijden op men scoot maar niets tegen gekomen. Weet niet wat zo zo rond friesland allemaal doen maar ik wou nog een snelheids test met men scot doen en dan in het hok pakeren en dan maar polysteren en plamuren en al dat andere spul. Dus ik denk dat die test er dan toch maar niet komt... Heb geen zin om me net gekochte scoot ook gelijk weer in te leveren....
 
het is eigenlijk onzin allemaal , want motors kunnen ook 250 of harder, maar die kunnen zich er ook aan houden om af en toe gewoon de toegestane snelheid te rijden , alleen scooterrijders die geven altijd volgas . maakt niet uit waar , druk of niet hoppa gas derop , kijk als dat nou eens veranderd , wij scooterrijders lijken al flink goed op motorrijders , ivm met die mega kentekenplaat. dus ik vind dat de politie best dezelfde regels als de motorrijders kunnen geven.

toch?
 
franky said:
Wat ik laatst dus ook hoorde is dat een agent je in zijn eentje niks kan maken
ze moeten met zn tween zijn voordat ze wat kunnen doen.
Dus wegknallen scoot ergens verstoppen samen met je helm en jas en verder lopen (hoeverre dat waar is weet ik ook niet)

maar het komt uit politiebronnen (jongen die politieopleiding volgt)

Dit is dus niet zo.

Ik dacht vroeger ook zoals een hoop van julie denken, ik ben inmiddels wat langer naar school geweest en zie nu de maatschappelijke waarde van politie, Justitie en hun werkwijze.

Ik krijg de indruk dat de meesten een vrij kortzichtige mening hebben over de politie waar ik hier verder niet op in wil gaan. Daar gaat dit topic ook helemaal niet over.

Als er nog mensen hun mening willen geven dan graag even via PM om het topic niet verder te vervuilen.
 
Last edited:
MHR70 said:
het is eigenlijk onzin allemaal , want motors kunnen ook 250 of harder, maar die kunnen zich er ook aan houden om af en toe gewoon de toegestane snelheid te rijden , alleen scooterrijders die geven altijd volgas . maakt niet uit waar , druk of niet hoppa gas derop , kijk als dat nou eens veranderd , wij scooterrijders lijken al flink goed op motorrijders , ivm met die mega kentekenplaat. dus ik vind dat de politie best dezelfde regels als de motorrijders kunnen geven.

toch?
Ben het opzich met je eens. De politie is het probleem niet, het is de 'koppige' regering in Den Haag.
Een tijd geleden (1,5 jaar ofzo?) is er een onderzoek gedaan door 3VO naar de veiligheid en de uitkomst was dat het het veiligst zou zijn als scooters gewoon ontgrensd rond konden rijden en dan op de rijbaan moesten. Je zou dan denken dat de wet daarop aangepast wordt om het zo veilig mogelijk te maken, maar kennelijk denken de lui in Den Haag dat zij het beter weten.
 
MrSlick said:
Ben het opzich met je eens. De politie is het probleem niet, het is de 'koppige' regering in Den Haag.
Een tijd geleden (1,5 jaar ofzo?) is er een onderzoek gedaan door 3VO naar de veiligheid en de uitkomst was dat het het veiligst zou zijn als scooters gewoon ontgrensd rond konden rijden en dan op de rijbaan moesten. Je zou dan denken dat de wet daarop aangepast wordt om het zo veilig mogelijk te maken, maar kennelijk denken de lui in Den Haag dat zij het beter weten.

dit is wel slim ja :)!!!!!!!!
 
MrSlick said:
Ben het opzich met je eens. De politie is het probleem niet, het is de 'koppige' regering in Den Haag.
Een tijd geleden (1,5 jaar ofzo?) is er een onderzoek gedaan door 3VO naar de veiligheid en de uitkomst was dat het het veiligst zou zijn als scooters gewoon ontgrensd rond konden rijden en dan op de rijbaan moesten. Je zou dan denken dat de wet daarop aangepast wordt om het zo veilig mogelijk te maken, maar kennelijk denken de lui in Den Haag dat zij het beter weten.

Precies, de politie doet gewoon haar werk..
 
Jah daar zeg je wat dat is idd zo. Als er nou meer van die testen komen en blijven komen dan denk ik dat ze niet anders kunnen op het laatst toch? Of heb ik het fout? Of ze blijven gewoon altijd koppig.
 
MrSlick said:
Ben het opzich met je eens. De politie is het probleem niet, het is de 'koppige' regering in Den Haag.
Een tijd geleden (1,5 jaar ofzo?) is er een onderzoek gedaan door 3VO naar de veiligheid en de uitkomst was dat het het veiligst zou zijn als scooters gewoon ontgrensd rond konden rijden en dan op de rijbaan moesten. Je zou dan denken dat de wet daarop aangepast wordt om het zo veilig mogelijk te maken, maar kennelijk denken de lui in Den Haag dat zij het beter weten.

Om hier even op in te springen:

Bromfietsen/scooters rijden toch al op de rijbaan binnen de BBK. Dit is inderdaad veiliger gebleken en daarom is deze situatie nog steeds van kracht.

Een groot deel van de bromfietsers/scooters rijd al met een snelheid in de categorie "ontgrensd" en harder door het verkeer. Ga je nu de regel aanpassen dat het wettelijk toegestaan is ontgrensd te rijden dan veranderd er niets aan het aantal verkeersslachtoffers. Alleen de wet veranderd.

Stel ze voeren deze wet in, wat gebeurt er dan:

mensen die wel netjes 40 rijden > gaan nu wat harder rijden en kunnen netjes met het overige verkeer mee > minder slachtoffers maar procentueel meer ongevallen met dodelijke afloop door de hogere snelheid.

mensen die nu al harder rijden dan toegestaan > gaan harder rijden dan het overige stadsverkeer > meer (eenzijdige) ongevallen (danwel met dodelijke afloop)

Het zal misschien niet helemaal zo zijn als ik het schets maar het zal nauwelijks of althans niet positief veranderen kwa cijfers.

Nogmaals ik ben geen wetenschapper. Waar ik wel wat in zie is de maximum snelheid (niet de constructiesnelheid) verhogen naar 45 kmph binnen en buiten de BBK.

Dat onderzoek van 3VO is ook alleen onderbouwd met theorie, of dat in de praktijk ook zo zal gaan is nog te bezien. Nu rijden de meeste scooters harder dan de auto's binnen de BBK (feitelijk)
De auto's rijden harder dan de scooters (op papier) als je de scooters (op papier) een hogere maximum snelheid geeft, rijden de scooters ook feitelijk harder dan de auto's, er veranderd dus niets, je behoud snelheidsverschil. Dat resulteert feitelijk (niet altijd op papier) in meer en zwaardere ongevallen dan nu het geval is omdat de bromfiets-en scooterbestuurders de zwakkere verkeersdeelnemers zijn t.o.v. automobilisten (in de zin van veiligheid).

Volgen we het nog?. Het wordt voor mij nu ook ingewikkeld:)
 
MrSlick said:
Ze zijn druk bezig inderdaad. Afgelopen donderdag is het me bespaard gebleven in Alphen doordat een man opeens zei 'oppassen jongens er staan hier vlak om de hoek een paar **** scooters en fietsers aan te houden'. Toen zijn we afgestapt en er langs gelopen.
Op de terugweg ook alweer vlak langs een controle gereden.

Ze maken het de scooterrijders ook niet makkelijk zeg:(


Ze maken het niet gemakkelijk? De politie is er nog steeds om te controleren of de wet word gehandhaafd. En als er zo'n controle is is dat om te kijken of iedereen zich aan de regels houd.
Je mag namelijk maar max. 40 Buiten de BK. Als jou scooter niet opgevoerd is dan kan je gewoon lachtend erlangs rijden en is er niks aan de hand.
 
Back
Top