Je zou op het schema moeten kijken waar de Groen/witte draad van is , misschien meet je wel door een ander component heen , en is die waarde correct .
De zwarte draad is de massa , zag ik van
@Sparky , Deze draad zou dus ten opzichte van de min accu pool geen ( of heel weinig) weerstand mogen hebben . Zou ook meten met de zwarte pen aan de accu gekoppeld .
Hetzelfde geldt voor de massa aansluitingen van b.v. de koplamp, tankmeter , knipperlichten , (of het relais hiervan) , remlicht e.t.c . Heb je aan deze onderdelen al een falende massa gaat de spanning hele rare richtingen zoeken om bij de massa te komen van de accu .
En de enigste die dat kan meten ben jij , bij de scooter . Ik zou met zo'n probleem gaan zoeken , door een draad op de min pool van de accu te maken , en alle massa punten hiermee na te lopen . Zijn alle massa punten goed , zou alleen het dashboard overblijven ( printplaat) Maar daar kun je met de multimeter alle banen met een beetje moeite van volgen , en meten of ze nog heel zijn , vanaf de connectoren.