Lampen trekken accu leeg

Marciano96

Well-Known Member
Hallo allemaal.
Ik heb een aerox uit 2005 en heb al een aantal elektrische problemen gehad. Heb een nieuwe accu erin gezet en een kapotte lichtspoel vervangen door een werkende tweedehands.
Na deze veranderingen lade mijn accu weer normaal. Hierna heb ik een nieuwe koplamp gekocht (quattro met 4 lampjes naast elkaar) en deze lijkt de accu leeg te trekken. Want na een tijdje rijden wordt het licht heel zwak en heeft hij op een gegeven moment ook niet meer genoeg voor elektrische start. Na een tijd rijden zonder licht aan laadt die zichzelf weer op en dan begint het weer van voor af aan.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Want het is behoorlijk irritant omdat ik niet kan vertrekken in het donker en dan met goed licht terugvertrekken.
Zit er op een standaard aerox hier een weerstand tussen want het kan zijn dat deze mist bij mij. Alvast bedankt!
MvG Marciano.
 
Advertisement - register to remove this

mja, als je dan gas geeft maakt hij toch genoeg energie aan? dat je lampen normaal gaan branden?
denk niet dat het aan je accu ligt maar aan iets anders.
heb vroeger eeuwen met een accu rondgereden die kapot was.
als je dan ergens moet wachten gaan je lampen gewoon flikkeren, maar als je dan gas geeft werkt alles weer normaal.
 
Dat is het probleem juist gedurende het rijden veranderd de sterkte van het voorlicht aanzienlijk. En omdat die na een tijdje rijden zonder licht wel weer sterk genoeg wordt lijkt de lichtspoel ook niet kapot te zijn want dan zou die op zijn. Misschien een weerstand of is dat niet van toepassing?
 
heb je alles wel netjes aangesloten? (je voorlicht)
het lijkt erop dat het probleem ergens in je kabelboom zit.

je kan is proberen of hij het met je eerste voorlicht het wel goed doet.
 
Juist daarom vind ik het raar dat die zwakker wordt gedurend het rijden. Maar de lichtspoel is niet kapot want hij laadt nog steeds als de lichten uit staan. Is er een mogelijkheid om een lichtspoel te verkrijgen die meer stroom opwekt?
 
er zit een laadspoel in en een spoel voor de verlichting , je moet dus even meten hoeveel stroom deze geeft , daarna gaat het naar de spanningsregelaar , die lijkt mij eerder de oorzaak te zijn , of de weerstand die achter de voorvork zit.

Normaal gesproken is het originele systeem gewoon goed , dus meer stroom op wekken is nergens voor nodig en gaat bovendien ook niet werken.
 
Back
Top