Lakschade wat te doen

Tomjvk

Well-Known Member
ik ben laatst gevallen en ik heb nu krassen op mn scooter, zie foto.

Hoe werk ik deze krassen weg?
Kan ik alleen het gedeelte met de krassen overspuiten, moet ik de hele kap overspuiten, welke spuitbussen zou ik moeten gebruiken en heeft iemand uitleg hoe ik moet overspuiten?
Of heeft iemand een totaal andere manier.

Groet Tom
 

Attachments

  • 9ECAC35E-51C1-4A5C-BDF8-EB23459AC6EF.jpeg
    9ECAC35E-51C1-4A5C-BDF8-EB23459AC6EF.jpeg
    128.6 KB · Views: 15
  • E8E8EE27-351F-4083-A268-61612F0BE7B8.jpeg
    E8E8EE27-351F-4083-A268-61612F0BE7B8.jpeg
    141.5 KB · Views: 11
Advertisement - register to remove this

Krassen wegwerken /bijwerken gaat niet lukken...
Schuren korrel 240
Kunststof Primer
Plamuren
Schuren korrel 320
Primer /Filler
schuren korrel 600
Spuiten lak
Spuiten waarschijnlijk blanke lak

Je kan gaan spuiten met spuitbussen van Motip ( te koop bij automaterialenzaak ), wil je beter resultaat dan ga je naar de verf vakhandel , die leveren beter lak op kleur in spuitbus.
 
Om eerlijk te zijn is het waarschijnlijk goedkoper en beter resultaat als je t door spuiter laat doen.
Dan is het 100% op kleur en strak.

Al die verschillende materialen en spuitbussen die je nodig hebt kosten ook leuke cent en als je geen ervaring hebt is het eindresultaat ook niet gegarandeerd.

Voor sommige modellen kun je voor redelijk prijsje losse kappen op kleur kopen dat zou ook mogelijk een oplossing zijn.
 
Last edited:
Ligt eraan om welke scooter dit gaat.. Bij een zip zou ik zelf een nieuwe kap kopen, deze zijn makkelijk verkrijgbaar en niet eens heel erg duur geprijst..

Die krassen ga je nooit weg krijgen als ze te diep zijn.. Je kan de krassen minder maken door het met een beetje grof schuur papier heel even te schuren en dan met fijner schuur papier.. En daarna met een lakstift bij werken als het snel opgelost moet worden wat wel zichtbaar blijft, maar wel netter eruit ziet.

Voor het beste resultaat zal je de kap met de juiste handelingen opnieuw moeten spuiten.. De lak is vaak erg duur dat een nieuwe kap goedkoper is, en je minder tijd kost om hem op te lappen.
 
Misschien kan je de kap laten herstellen bij een dealer die custom vespa`s maakt.. (want die moeten vaak ook gespoten worden) Een autoschade hersteller is denk ik normaal gesproken een stukje duurder omdat hij dan maar voor 1 kap moet spuiten.. Het word goedkoper als hij meerdere kappen in 1 keer kan doen..

Zo`n custom vespa shop kan denk ik prima gewoon 1 kap herstellen zonder meteen heel duur te zijn.
 
Je kan het op ze minst proberen toch?? Even vragen.. en je hebt antwoord.. Zelf spuiten zou ik nooit doen, zonder enige echte ervaring krijg je het nooit meer zo mooi.. Daar zou ik persoonlijk een andere achterkap kopen..
De meeste 2ehandse kappen hebben ook schade als ze aangeboden worden.. Daarom zou ik voor een nieuwe gaan.
 
Back
Top