Lakken scooter gaat fout!

Scooter fanaat

Well-Known Member
Hey,

Ik ben mijn speedfight zelf aan t spuiten en t ging allemaal lekker, totdat ik erachter kwam dat ik een keer met lakken een ander soort lak heb gebruikt. Nu zit er dus hoogglans op zijdeglans en begint de lak raar te vervormen en samen te trekken. Hoe kan ik dit zo snel mogelijk oplossen...?

lata

Wesley
 
Advertisement - register to remove this

Dat is al te laat.

Verder maakt het niet uit als je zijdeglans of hoogglans op elkaar gebruikt. Het ligt aan de voorbereiding, en de onderlaag.
 
Dat is al te laat.

Verder maakt het niet uit als je zijdeglans of hoogglans op elkaar gebruikt. Het ligt aan de voorbereiding, en de onderlaag.

jep, of verschillende merken... Kan ook goed verkeerd gaan.
Ga maar eens iets spuiten met HEMA verf en daarna Motip blanke lak erover heen.
Krijg je wel een mooi hamerslag effect van btw ;).
 
denk eerder dat de ondergrond met de lak reageerd.
bijna het zelfde effect als dat je afbijtmidel op lak smeerd.
krijg je een soort rimpel achtige structuur.
 
Je moet die kap gewoon helemaal kaal maken nu, met Thinner wil het wel. De pas gespoten lak eraf halen en ook de originele lak(die zal wat moeilijker gaan, maar is zeker mogelijk als je veel geduld hebt.)

Zorg ervoor dat je primer en de grondlak van hetzelfde merk zijn en ook op de zelfde basis. Als ik jou was zou ik Motip nemen!
 
Toch wel, de lak die hij zelf heeft gespoten krijg je er verschrikkelijk makkelijk af. Daarna de originele lak helemaal insmeren(met kwastje) met thinner en daarna schuren.

Leek me logisch dat ik niet bedoelde dat het alleen met thinner ging lukken...
 
Thinner ontvet je mee en als jij daar je verf er mee af krijgt kan je gewoon niet spuiten ofzo (of ik heb het topic niet gevolgd) :p

Gewoon flink doorschuren tot je een goede ondergrond hebt (dus al je eigen verf eraf), dan een goede primer erop en de rest

edit: hmm ik zat met terpetine in mn gedachten, maar dan nog verandert mn verhaal niet echt lijkt me
 
Last edited:
thinner op kunstofkappen?8P:L
moet je vooral doen dan gaan je kappen voorgoed naar de knoppen.
kun je ze gelijk in de vuilnisbak gooien.
thinner vreet de kunstof weg.
ontvetten doe je met spirit wipe of wasbenzine.
 
Maar pas gespoten lak krijg je er met thinner wel af hoor;) Lost zo op! Doek eroverheen en je hebt zo een gedeelte weg. Hetgeen wat er niet af wil uiteraard schuren....
Ik bedoelde niet dat je een kap spuitklaar krijgt met alleen thinner
 
Dat is wel zo. Maar dan moet je het wel met een spuitbus gespoten hebben.

Maar als jij je kap goed schuurt en je doet wat thinner op een doekje om hem schoon te vegen dan werkt dat gewoon goed als ontvetter en zal het heus niet je kap weg vreten.
 
ontvetten>speciale kunstof primer aanbrengen> dan pas de uiteindelijke kleur aanbrengen, kunstoffen bevatten allerlei rare weekmakers reageert nogal freaky met verf als je geen primer aanbrengt
 
keihard laten opdrogen. dan opschuren. Primer erop. Laten drogen (geduld is een schone zaak). Primer opschuren met korrel 1000 of 2000. Dan de verflaag erop. Laten drogen. 2e verflaag erop. laten drogen. De droge verflaag licht opschuren met korrel 1000. Dan de blanke lak erop.

Geen motip bende nemen. Echt mooi resultaat krijg je met professionele 2k lak. Dit gebruiken spuiterijen ook. In spuitbus, al pre-mixed verkrijgbaar. Kijk ff op

http://www.airbrush-services-almere.nl/shop6/index1.html

vindbaar in hun shop onder de link airbrush verf.

Die eerste laag laten drogen. Dan weer met korrel 2000 opschuren. dan de 2e laag erop. Laten drogen. Dan de 3e.

en dan is het resultaat gewoon top.
 
Back
Top