lak laag om nieuwe uitlaat verbrand en gaat los

Sandernl1992

Well-Known Member
hey ,

ik had een tecnigas gekocht . in elkaar gezet op me scooter gezet
test rit gemaakt nog geen 10 min

oke ik kan verwachten dat me uitlaat gaat verkleuren
maar dat me lak laag weg brand en helemaal los laat is dat oke ?
komt dat vaker voor ?

zover ik probeer te zoeken vind ik geen reslutaat . kennisen zeggen ook
dat ik er terug moet gaan .

nou dat ga ik dus ook doen . nu is me vraag : stel ik krijg een nieuwe

hoe kan ik de lak laag beschermen dat het er niet afbrand ?

ik zat zelf te denken aan dit :

voordat ik de demper op me uitlaat zet geheel in spuiten met
hitte bestendigde blankelak van (650/750 graden )

zou dat helpen ?

of zou het helemaal niet nodig zijn en zou de lak gewoon niet geklopt hebben ?

vreemd genoeg toen ik de uitlaat er weer af haalde zag ik dat het gedeelte van me uitlaat wat in/tegen de cilinder komt de lak nog in goede staat . ik neem aan dat het daar het warmst word .
 
Advertisement - register to remove this

Als jij die uitlaat zo nieuw hebt gekocht dan kan je hem voor netjes onderhoud in oliën of iets.. Anders verroest die sneller..

Maar het is niet de bedoeling dat jij dingen gaat bedenken om je lak er niet af te laten branden en al is dat wel de bedoeling dan gaat die blanke lak ook niet helpen, die hecht namelijk op de verf die er afbrand..

Gewoon terug gaan en bij de nieuwe gaat het hoogstwaarschijnlijk een stuk beter..
 
dat is gewoon omdat het een relatief goedkope uitlaat is :)
bij elke uitlaat gaat het op den duur afbladeren en roesten..

je kunt hem opnieuw inspuiten met hittebestendige blanke lak en hem daarna goed vet houden met olie oid
 
Dan kan die relatief goedkoop zijn en dan gaat het misschien allemaal wat sneller roesten en afbladeren maar na 10 minuten is natuurlijk nog steeds niet de bedoeling..

Dus dan ga je hem toch ook niet zelf spuiten en weet ik wat? Dan ga je terug en dan zeg je dat je een nieuwe wilt.. Je mag er van uit gaan dat je uitlaat langer dan 10 minuten mooi blijft..
 
naja dat zeg je mooi maar de laklaag van zon technigas is echt om te janken :)
als je uitlaat een keer goed heet is geweest, wat met dit weer zeker kan, dan laat dat zo los..
 
Als jij een testrit hebt gemaakt met te kleine sproeier zullen je uitlaat gassen ook veel heter zijn dan normaal, en zal de lak dus eerder los laten. Zo ver ik weet heb je hier dan ook geen garantie op, enige wat je kan doen is nieuwe blanke lak erop en daarna goed vet houden.
 
nou ik heb me uitlaat vandaag terug gebracht hebben ze mij het gedeelte waar de lak er af is gegaan , zwart gespoten . ze zeiden dat anders ook met een nieuwe zou gebeuren het zelfde . maar hij zei eerst wel dat is me nooit overkomen ..
 
Wel lomp van zo'n ''dealer, als jij iets koopt en het werkt niet na behorren hoort zo'n ''dealer'' je gewoon je garantie te geven? heb je trouwens een deel van je geld terug gehad ofso ?
 
Back
Top