Lak hard niet uit

zippie078

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Ik heb mijn velgen gespoten maar de lak hard niet uit. Ik heb het volgende gedaan.

- Velgen laten stralen
- ontvet
- witte motip primer 1K
- motip fluor oranje 2-3 lagen (uitgehard na 2 uur staat er op de bus)
- Maston 2k blanke lak uit spuitbus 2 lagen

Met de blanke lak van maston heb ik zeker 5 uur gewacht met aanbrengen hiervan.
Ik heb mijn velgen vorige week zaterdag gespoten maar de lak is nog erg zacht. Als je met je nagel wrijft trek je gelijk een kras erin, ook neem je de oranje onderliggende laklaag mee en blijft de primer wel zitten. Ik heb een teststuk gespoten in dezelfde volgorde op een oude kap en de lakken reageerde niet op elkaar.

Op de site van maston heb ik gelezen dat je de lak op alle soorten onderliggende lak kan aanbrengen.
De lak hoort na 45min stofdroog te zijn en volledig uitgehard na 7 dagen bij 20 graden.

Denken jullie dat ik geduld moet hebben met uitharden of kan ik opnieuw beginnen?
 
Advertisement - register to remove this

Het is natuurlijk makkelijk praten nadien maar waarom 2 verschillende merken lak?

Ik neem aan dat die blanke lak van maston gewoon uit een spuitbus kwam en er geen harder bij moest of heb je die met een spuitpistool gespoten en er geen harder bij gedaan?
 
Omdat ik het liefst een 2K blanke laklaag wou.
Ja is uit een spuitbus, ik heb daarom ook een proefstukje gespoten om te kijken of deze zal reageren op elkaar.
 
Back
Top